Campanii sociale absolut necesare I

Din ratiuni politice si ergonomice, acest post va fi spart in doua parti. Cred ca pot jigni mai multa lume in felul asta…

Daca m-as fi obosit cu un titlu decent, cititorii ar fi tras concluzia ca in articolul de fata o sa abordez tema ”campaniilor sociale’. As fi putut lansa postul ca pe o critica furibunda la adresa vreunei initative , insa nu asta e scopul. Sa ne intelegem : fie ca-s indemnuri la ecologizare masiva, fie initiative dubioase de CSR, exista campanii care au totusi un scop, fac sau spun ceva suficient de tare incat sa fie observate. Majoritatea urletelor in neant care intra  sub umbrela ”initativelor sociale” raman insa la nivelul bannerelor si al discutiilor interminabile.

Tocmai din acest motiv, m-am hotarat sa ma lansez la randul meu in lumea campaniilor sociale. Pentru binele suprem al umanitatii si somnul cainilor fara stapan, am hotarat sa dau in paralel startul la vreo zece campanii sociale. Tineti-va bine, urmeaza o doza extrema de altruism.

1.Nu ceda locul – Ai fost invatat de mic sa cedezi locul in autobuz? Crezi ca buna crestere se masoara in scaune de plastic transpirate? Ei bine, mamica ta se inseala! Intr-un oras in care la orele de varf toate autobuzele sunt pline de pensionari in goana dupa reduceri la telina, solutia este ”Nu ceda locul! ”. Serios, nu ceda locul…e singurul mod de a-i descuraja. Tine de locul ala de parca e o continuare naturala a placentei in care te-ai nascut!

Nu, nu neg ca pensionarii sunt prost tratati, inuman retribuiti si ca majoritatea nu isi ocupa timpul castigand campionate de Halo.  Nu neg nici ca o parte din ei chiar si-au rupt spatele muncind. Totusi, nu inteleg ce legatura are asta cu urletele si aglomeratia din Ratb? Nu serios, ce legatura au Basescu si pensia mica cu masele de tineri care trag de la 9 la 18.00 si care trebuie sa suporte duzinele de babaciuni si mirosurile aferente ?

De ce un om care munceste, merge la master (sa zicem ”eu”, exemplu aleator) trebuie sa inoate prin tone de pensionari in fiecare dimineata? In cazul in care gaseste loc (personajul nostru, care intamplator sunt ”eu”) este obligat sa suporte privire pline de ura ale atotstiutorilor de 80 de ani. Da , stiu, pe vremea voastra se muncea si tinerii curatau ridichii direct in supa varstnicilor. Pe vremea voastra lucrurile se ”faceau bine”, unul din motivele pentru care nu v-ati gandit sa puneti ceva de-o parte sau sa va planficati retragerea la tara. Generatia noastra e de rahat si nu stie ce-i respectul. Va puteti bucura : la ritmul actual al vietii, nu pun baza ca noi mai apucam pensia.

Chiar nu se poate iesi la piata la 9.30-10.00?  Se inchid farmaciile dupa 11.00? Mesajul campaniei:  Legitimatia gratuita de transport nu e bilet de cazare la hotel Ratb.  Nu ceda locul!

*Aceasta campanie se adreseaza exclusiv batrinilor si batranelor libidinoase si galagioase din Ratb. Pentru oamenii cu reale probleme de sanatate, batraneii politicosi si mamaitele cu exces de sacose, va rugam consultati propria constiinta sau dupa caz, medicul specialist.*

2.Nu si pe doua roti –  Crezi ca bicicleta este mai mult decat un mijloc de transport? Cand te urci pe cele cateva kilograme de fier la suprapret  simti ca devii un Chuck Norris anarhist ? Esti convins ca absolut toti soferii sunt niste cretini ignoranti? Esti liber, independent si protestezi impotriva sistemului, dar ai bicicleta de 40 de milioane? Simti literalmente cum creste iarba cand ecologizezi cu ale tale cauciucuri asfaltul? Ai fost acum cinci ani afara si ai vazut biciclete, motiv pentru care ai tras concluzia ca biciclistii sunt geniali? Crezi ca singurul mod de a te exprima social este sa organizezi marsuri pe doua roti in intersectiile aglomerate? Felicitari, esti un filfizon antipatic cu exact aceeasi mentalitate ca a posesorilor de SUV!

Hai sa ne intelegem. N-am absolut nimic cu biciclistii. Nu ma atrag bicicletele ca mijloc de transport, distractie sau ca epatare ieftina. Ultima data m-am urcat pe una in copilarie si dragostea a tinut vreo luna. Ii apreciez sincer pe cei care o pot folosi zilnic pentru a ajunge la job, o plimbare relaxanta sau iesiri in oras. Ii apreciez si pe cei care au facut o pasiune din asta, sunt inscrisi in diverse cluburi si au inlocuit bipedul cu cele doua roti. Cel mai mult ii apreciez insa pe si pe putinii care s-au obosit sa citeasca paginile alea din codul rutier dedicate lor. Nu serios, codul rutier nu e o insiruire reductibila la ”masinile sunt naspa”.

Impotriva biciclistilor sunt mai pornit pentru ca, de cand sunt in Bucuresti am fost sters o data de o masina, dar am fost agatat de zeci de bicilisti. In parc, fix langa pista de bicicleta, la volan…e imposibil sa nu dai peste unul care are impresia ca a trecut la nivelul urmator. Mai baieti, chiar nu intelegeti ca Bucuresti nu-i nici Amsterdam si nici Copenhaga? De acord ca  se sofeaza infect, semaforizarea e groaznica, ca s-a depasit de 7-8 ori capacitatea maxima a strazilor si ca poluarea i-ar uimi pe minerii din Chile. Totusi, ce aveti voi acolo nu reprezinta salvarea suprema, ci doar un mijloc de transport alternativ. Daca e sa o luam pe bune, cei mai eco si in drepturi raman pietonii, acum agasati si de soferi si de biciclistii militanti.

Poponautii simpatici care blocheaza intersectii si umplu parcuri in numele hipstarelii trebuie sa inteleaga ca pana una alta, ei si soferii sunt parteneri egali in trafic. Nu exista ”fraieri/incuiati” si ”iluminati”. Schimbarea incepe legislativ, nu prin bike-rideuri de protest odata la doua zile. Vrei sa educi, sa pui lumea la facut miscare si la lasat acasa masina? Incepi cu un dialog civilizat, nu prin a circula ca un curcan infestat cu gonoree intr-un tarc de gaini setpuagenare.

Cand spun pe doua roti, ma refer si la scuteristi. Din fericire,  desi sunt extrem de agasanti, in ultima vreme am vazut din ce in ce mai putini in trafic sau pe trotuar . Scuteristii sunt o struto-camila pe care un oras ca Bucuresti nu o poate sustine. Punct. Daca n-ai nevoie de bicicleta sau scuterul ala, daca nu-ti aduce un plus de eficienta sau relaxare,  daca n-ai unde sa te desfasori , daca ai mountain bike care n-a vazut in viata lui muntele,  lasa-l sa rugineasca in vitrina. Baietilor cu biciclete custom de 60 de milioane si preferinte muzicale de cameriste la menopauza,  n-am ce sa le zic. Cred ca tocmai bicilistii adevarati ar trebui sa le-o zica din cand in cand.

Mesajul de transmis : Redati bicicletei statutul de mijloc de transport alternativ. Sunt locuri unde nu poti intra pe doua roti, unul dintre ele fiind parcul bunului simt.

3.Trecerea de pietoni nu e acasa – Am ajuns si la specia cea mai des intalnita, una din care facem parte oricum am vrea , pietonii. Desi in acelasi cod rutier exista reguli de bun simt pentru pietoni, in continuare in taberele Al Quaeda se folosesc filme de pe camerele de trafic bucurestene. E un fel de provocare zilnica , pe scor : frate, azi am trecut printre cinspe masini si doua camioane iar apoi am sprintat pe rosu pe langa bara unui monster truck! Totul cu doar doua perechi de blugi jerpelite!

As suna ca o baba moralista (chiar, cum suna o baba moralista?) daca as spune ca n-am trecut niciodata pe rosu sau printre masini. Recunosc ca m-am lasat de hobby in ultima vreme, dar ca idee, exista doua situatii distincte. Prima ar fi blocajul rutier de proportii unde masinile nu pot inainta si trecerea e oricum la mama naibii & complet ocupata.  Tot aici intra si trecerile semaforizate, dar aflate ”in afara oricarui pericol”. Situatia doi este compusa din orice imprejurare in care pietonii ”n-au prioritate” si in care cele 3 tone de metal care se indreapta spre tine au numar de Bucuresti.  Sansele sa dai peste un sofer complet debil, unul usor incompetent sau incepator (alt exemplu aleator : ”eu”) sunt destul de mari.

Ca sa revin totusi la titlul campaniei, am observat ca in ultima vreme exista oameni care s-au mutat pe trecerile de pietoni. Pentru a-si spori confortul, merg rar, isi verifica sacosele, vorbesc la telefon si au in general impresia ca semaforul este pur orientativ si pentru fraieri. Daca mai au si norocul unui semafor controlabil (Dr.Taberei, Kiseleff – cele cu buton), deja oamenii compenseaza cu succes pentru lipsa Xbox-ului. O spun din perspectiva de pieton care intelege ca nu se mai poate juca cu namol in mijlocul soselei ca la 10 ani.

4.Nu esti genial, esti doar inutil – Nu putini sunt oamenii care au nevoie de subtitrare la filmele porno. Fie ca le spunem hipsteri, hipioti, poeti neintelesi, filosofi in devenire, sau intelectuali de budoar, ii intalnim peste tot :  online, offline si in toaletele benzinariilor. Baietii si fetele nu muncesc, dar stiu cu siguranta ca toti corporatistii sunt infecti. Nu citesc, dar preaslavesc zilnic postmodernismul si sunt absolut convinsi ca Stephen King scrie naspa. Pentru ei valoarea nu se masoara in bani sau apreciere, ci exclusiv in propria parere despre…sine. Nu creeaza nimic, dar sunt absolut convinsi ca atunci cand o vor face, vor livra ceva de o valoare inestimabila. Nu simt neaparat nevoia sa atrag atentia asupra lor, dar mi-ar placea sa-i branduim cumva, daca-i intalnim. Nu de alta, dar sa mai stie si altii cine fura din sacul lui Mos Craciun.


Ramaneti pe frecventa pentru a doua doza de campanii sociale absolut necesare : ”Nu esti bolnav, esti doar idiot”, ”Let’s SUV it Romania” (culmea, n-are nicio treaba cu LDIR), ”Lenea ucide, sa mor io”, ”Liber la treaba mare”, ”Adopta un tanar bisnitar” si bonus ”Castreaza-l pe Labus sau iti omor pisca”.

P.S  : Cum nu mai am timp, sitemap si am o groaza de plug-inuri cazute, e timpul sa folosesc metoda mea secreta de SEO. Here it goes : Cine nu citeste postul asta e naspa ! Da mai departe, please RT, please press Like, share this, please print and spread within your office space…

26 Comments

  • Nu am citit postul pana la capat , dar lucrurile scrise de tine par de bun simt.

  • #nuambicicletatweetmeet

  • “curcan infestat cu gonoree” rupe tot ! 😀
    Nici nu stiu daca sa mi se faca frica cand citesc sau sa ies in viteza sa mai raresc proprietarii de biciluri dar, in mod cert, impulsurile ma inconjoara. Asta ca sa intelegi exact impactul textului 😛
    Si-acum ne linistim si asteptam ce va sa urmeze….

  • 1. Ce bine ma simt ca eu merg mereu pe jos si nu am probleme cu aglomeratia din cutia de sardine :>
    Pe de alta parte, aglomeratia din Ploiesti nu e chiar la fel de mare precum cea din Bucuresti, pe unde foarte des. Oricum ar fi, ies in castig.

    Nu pot sa zic nici ca sunt, nici ca nu sunt de acord cu tine. Eu am fost educat de mic sa cedez locul persoanelor in varsta, chit ca asta nu a facut decat sa imi aduca probleme si mult prea putina autosatisfactie, dar asta e, mi-a intrat in reflex.
    Cred insa ca un batran nu e in mod automat indreptatit sa stea jos. Situatia ideala e cea in care ai de-a face cu un batranel simpatic si umil (sau o babuta), pe care ii vezi obositi in fata ta. Tu, tanar odihnit si in putere, te ridici si ii cedezi locul, ca un om bine-crescut. Batranelul iti multumeste, tu te simti bine iar peste 30-40-50 de ani iti cedeaza si tie cineva locul. Asa ar trebui sa functioneze. Dar cand ai de-a face cu cate un badaran carunt sau o babeta intepata… hai sictir!

    O patisem si eu odata, desi situatia e usor diferita de cea clasica. Prinsesem loc in autobuz, autobuzul aglomerat, si o tanara gravida langa mine. Un mosulache din zona incepe sa comenteze si faca scandal la adresa mea, ca nu ma ridic si nu las fata sa stea jos. Eu incerc sa ii explic ca literalmente nu puteam sa fac lucrul asta. Autobuzul era FULL. Nu aveam cum sa ma ridic de pe scaun, sa ma strecor printre oameni si sa ii las cumva si un culoar tinerei, sa treaca pe locul meu. Plus ca tot frecusul si strivitul ala nu i-ar fi priit tinerei, care oricum a spus ca urma sa coboare la urmatoarea statie. Mai mult, cum eu urma sa cobor tocmai aproape de capat, le faceam o favoare tuturor pentru ca nu eram intr-o pozitie in care sa blochez traficul de oameni care urca si cobora pentru doar cateva statii. Dar mosul nuuuu, el ii dadea inainte cu tineretul si revolutia.
    Si nu ma enervat neaparat nesimtirea lui, cat m-a ofticat faptul ca m-a facut pe mine sa par nesimtit desi nu era cazul.

    2. Cu bicicleta, a fost simplu. Eram obisnuit sa pedalez foarte mult dupa atatea vacante de vara petrecute la bunici, si ma gandeam sa imi iau si la Ploiesti, cand am venit aici prima data. Nu de alta, dar sunt adeptul mersului pe jos, mi se pare mai comod si mai practic, plus ca ma scuteste si de multe probleme. Anyway, varul meu, ploiestean ceva mai vechi, ma convinge repede sa nu o fac. Imi spune ca la ce soferi sunt in oras risc sa ajung pe vreo capota. Acum… nu stiu cat de adevarat o fi sau nu, dar cert e ca in oras nu prea sunt biciclisti.

    Dar in Bucuresti, ehehe, alta situatie. Nu mi-e rusine nici cu soferii din Ploiesti, dar bucurestenii sunt sub orice critica. Soferi sau pietoni, se ghideaza pe trotuar dupa legea junglei. Mai ca imi vine sa cred ca semafoarele alea sunt puse pe aici mai mult de decor. Ori in conditiile astea, nu ma mira nici ca biciclistii sunt asa cum sunt, nu au facut decat sa se adapteze habitatului :))
    Sper sa nu se simta acum vreun bucurestean jignit, departe de mine acest gand, mai ales ca si prietena mea tot bucuresteanca este, dar acesta e crudul adevar.

    Si ce am spus aici e valabil si pentru 3.

    La 4. meh. E tot ce am de zis

  • Bilete : Multe lucruri ”par” de bun simt 😛

    Doulfe : Da, eventual facem intalnirea langa o pista de biciclete 😛

    WhiteWolf : Sincer, cred ca tocmai bicilistii pe bune ar trebui sa-i sanctioneze, nu noi.

  • Cedik : In aproape cinci ani de Bucuresti am intalnit vreo 3-4 batrani simpatici…in total ! Cat despre situatia ”lupului moralist”, eu am calmat unul aratandu-i electrosocul pe care la vremea respectiva il caram in buzunar (stateam intr-o zona infestata de caini si dracia functiona…ii speria). Aveam impresia ca urmatoarele opt statii voi auzi stereo, atat de tare tipa respectivul ca nu cedasem scaunul unei batrane…desi mai erau 3 locuri libere in spatele autobuzului !

    Aia e problema cu biclistii militanti : Daca s-ar rezuma la a circula civilizat si ”eco”, ar fi totul foarte fain. Din pacate, chiar au impresia ca facand praf traficul vor rezolva cumva problema aglomeratiei.

  • Eu citii ce scrisasi de la inceput si pana la sfarsit si cel mai tare imi placu prima campanie !
    Daca batranii aia ar fi muncit la viata lor , poate ar fi pus ceva deoparte , iar daca vor aer curat sau nu au cum sa-si plateasca intretinerea , sa-si vanda locuinta si sa se mute la tara .

    Sper ca nu o sa uiti sa scrii si de bugetari , ceva de genul ” adopta un bugetar ” .

  • 😛 come on, saracii pensionarii au si ei nevoie de cluburi ;)) problema e ca si-au ales foarte prost locatiile : mijloacele de transport in comun 🙁 [da e foarte foarte naspa sa ii gasesti la 7-8 dimineata si la 1-3 dupamasa acolo, apropo cateodata mai fac si tumbe prin autobuze (nu e de ras!)] piata, caseriile upc si rds[nu glumesc, pe aici mosi si babele chiar au facut clubulete in caserii],:d mai nou turma a acaparat si ghiseele bancilor. Unii abia abia se tarasc si totusi se incapataneaza sa … merga la piata la 7 juma dimineata si sa plateasca o factura. SaU mai bine zis sa socializeze si ei, saracii, pe unde pot.

  • adica : pe autobuz 🙁

    mah da 🙂
    sa vedem partea a doua mai ales aia cu “castreaza-l pe Labus sau iti omor pisica”
    p.s Vecina are o mata urata si neagra si salbatica rau de tot pe care o vreau moarta de ceva vreme

  • Romania Inedit : Pai ala cu lenea era despre bugetari si nu numai. Da sa stii ca-i o idee buna sa sugeram si program de adoptie 😛

    Coffee Break : Dupa-amiaza mai e ce mai e dar dimineata traficul e teribil, aglomeratia de angajati/elevi/studenti e maxima. In mare, aia nu inteleg nici eu…daca oamenii-s batrani si bolnavi, de ce nu stau mai mult acasa si de ce nu ies cand se simt ok ? E datoria lor civica sa forteze nota in fiecare dimineata ? E atat de mare singuratatea ?

  • cu RATB-ul nu prea circul.In schimb in metrou nu prea vezi pensionari. Ce-i drept, dimineata e o tristete si o durere in metrou de iti vine sa iti pui castile pe urechi si sa admiri minunatul peisaj din tunel.
    in ceea ce priveste inutilitatea, parerea e unanima, de ce sa ma duc sa castig azi vreo 10 lei si sa-mi iau o paine si un cartof? Mai bine stau acasa ca pana la urma poate pica ceva si asa.

  • Vlaicu : Mai important – De ce sa castig azi vreo 10 lei cand le pot da altora sfaturi despre cum munca lor e inutila ?

  • Nu cedez locul, nu merg pe bicicleta si traversez pe unde apuc…:D
    O zi minunata iti doresc

  • 1 – Nu folosi RATB-ul, metroul este mult mai rapid si mai confortabil. Sigur ca nu ajunge chiar peste tot dar nu iti cade rangul daca mergi 2-3 statii pe jos, este si foarte sanatos.

    2 – de acord. Mi se pare de kkt si faptul ca in multe locuri trotuarul a devenit prea mic din cauza pistelor pentru biciclisti (Cotroceni, Apaca sunt primele zone care imi vin in minte).

    3,4 – no comment – nu m-am lovit de problema.

  • Cristian Ion : E bine, prima campanie merge brici 🙂

    Garm : Metroul e mai rapid, dar nu-i nici confortabil (am mers un an prin subteran trecand de la canicula la ghetarie) si absolut deloc precis. Ratb-ul ma aduce mult mai aproape de munca, facultate, etc + mersul pe jos.

    Eu ma gandeam la Drumul Taberei unde pista de biclisti , piata si biserica nu se au deloc bine 😀

  • Dintr-un raspuns la un post de pe Trilema (ma gandeam ca aduce un plus discutiei) :

    Am facut exercitiul de a invita lumea sa se mute la tara, dat fiindca locuiesc intr-un bloc de pensionari . Motivul pentru care pensionarii nu o fac este ca majoritatea sunt impamanetniti in Bucuresti (familie, prieteni – cati mai traiesc, nepoti) . Totusi exista oameni care nu pot aduce un argument coerent la asta , mai putin o dubioasa obisnuinta viscerala.

    E destul de nasol sa te muti intr-un mediu in care n-ai trait niciodata…la 70 de ani (stiu , pentru ca si eu am sugerat asta). Totusi, e perfect posibil si valid in anumite conditii. La Rm.Valcea (bastionul civilizatiei, cum spuneam), dupa 50-60 de ani lumea emigra spre comunele din zona unde au aparut tot felul de vilute/casute si gradini clasice. It’s migration…

  • @kross 🙁 nici eu nu am raspuns la intrebarea De ce pensionarii simpatici care incurca zi de zi circulatia trebuie sa se scoale in fiecare dimineata? si sa faca inghesuiala si mai insuportabila. 🙁
    De cateva ori m-am intrebat singura – mahh oamenii astia sunt chiar blocati in trecut sau ce e cu ei ? Nu au somn sau ce?

    😛 sigur e necesara o campanie sociala care sa le zica asta
    “oameni de vrasta a 3a, va rugam sa NU MAI incurcati dimineata circulatia! “

  • :d de tranversat, si eu tranversez strada pe unde apuc ;)) sorry

  • Foarte tare aia cu “nu ceda locul!”. Eu fiind mare consumatoare de metrou si ratb (cateodata) am tendinta sa ma bag in telefon sa ma fac ca nu vad privirile care practic imi smulg scaunul de sub mine. iar scuze de genul “stiti, mi-e rau” sunt foarte lame. si da, clar, sunt contribuabil la naiba, merit locul ala fir-ar sa fie!

  • My Cofee Break : Sunt prea lenes ca sa postez partea a doua azi , dar in esenta, raspunsul este ”da” 😛

    Anca : Si pe mine ma salveaza playerul + telefonul 🙂

  • Ah, pentru punctele 1 și mai ales 2 tocmai ai devenit eroul meu. Credeam că sunt singurul om căruia i se pare că bicicliștii din București, cu tot cu militantismul lor pentru ciclism, au devenit îngrozitor de enervanți. Acum câțiva ani puteam să fac liniștită o plimbare relaxantă la picior în jurul lacului Herăstrău. Când am încercat aceeași manevră vara asta, a fost ca un test al auzului și reflexelor: la fiecare două-trei minute trebuia să mă feresc în lături de un biciclist care venea din spate cu viteză maximă. Ba uneori aveam parte de un exercițiu și mai interesant când veneau bicicliști atât din față, cât și din spate. Și chiar nu înțeleg de ce acum toată lumea a descoperit brusc bicicleta și o laudă ca pe a doua venire a lui Isus Cristos.

  • Nadia : Sincer, inca nu m-a injurat nimeni..ceea ce ma mira. De-asta scot astazi partea a II-a. There has to be a way 😛

    Feeria : Merci de leapsa, ma apuc sa o misc din loc mai tarziu.

  • Daca tot m-am bagat in ciorba mai devreme, am si eu o parere cu biciclistii. Mai generala, ca asa mi-e felul si-n plus incerc sa dau cat de rar prin Bucuresti 🙂

    So:

    1. Bicicleta acum e în faza „cool”. când o să treacă faza cool (și o să treacă), o să rămână oamenii care o folosesc cu bun-simț (ca la Amsterdam, Zurich, Berlin etc)

    2. Oamenii mai sus menționați nu s-au născut cu bicicleta-n circulație, dar s-au organizat între timp și acum se integrează în peisaj. Menționez un fapt amuzant: în Zurich, un oraș al regulilor, punctualității și organizării, majoritatea bicicliștilor (inclusiv subsemnatul) trec pe roșu dacă nu vine nimeni din dreapta/stanga (de ce și cum e posibil e o discuție prea lunga :)) )

    3. Din câte știu eu, Bucureștiul e departe de a permite circulația cu bicicleta ca transport alternativ – citeam articole despre parcarea pe pista de biciclete sau despre piste care nu au o conexiune clară (să poți merge de exemplu de acasă la birou). Presiunea este necesară (vezi mitingurile), altfel lucrurile o să rămână la fel, sau o să fie mai rele. Cum mai rele? Vezi la 4 și 5

    4. O parte din cei care merg acum cu bicicleta, chinuiți și ei probabil de infernul traficului bucureștean, fac asta să scape de mașină. Dacă ar renunța la bicicletă, ar reveni la mașină. Nici ei, nici voi nu vreți asta :))

    5. Dacă scade presiunea pe „edili”, toată treaba cu „bicicletizarea” orașului / orașelor va fi uitată într-un colț lângă filtrul de cafea, banii de până acum vor fi irosiți și vom relua discuția cine-știe-când o va descoperi cineva… nu se poate ajunge de la haos la funcționalitate fără un pic de efort. Eu zic că o să merite totuși 🙂

  • Problema e ca Bucurestiul e departe de a permite circulatia pe jos. Pur si simplu nu exista trotuare.

  • Pe la începutul lui iunie, la Sebastian, eu şi o doamnă în maşină. Prin trafic făcea slalom un biciclizd, nu ştiu pe ce marcă de ţoaclă fiindcă ţinea strâns cadrul între picioare şi nu se vedea inscripţia, dar cadrul era de carbon, cauciucuri înguste ca lama de cuţit, cască de Spiderman, izmene Speedo cu o pernă de burete la cur.

    Ea: “echipamentul îl ajută la ceva?”

    Eu: “păi da, ajută în timpul unei curse, pedalezi mai uşor, fără să te agăţi de ceva cum faci cu hainele normale, dar aşa, la plimbare îl ajută doare perna de la cur 🙂 ”

    Ea: “ce-i aia?..”

    Eu: “…izmenele lui Speedo au o pernă de burete în dreptul curului”

    Ea: 😮
    😀

  • Si il ajuta si legal, daca se intampla sa circule regulamentar in trafic (mai rar) si-l pocneste careva.

    Multi biciclisti in tricouri “mesaj” si ochelari de soare se uita mirati cand soferii scapa din orice confruntare legala. Pai nene, daca nu poti citi alea 2 pagini din Codul Rutier care-ti sunt dedicate, cum naiba te astepti sa ti se ofere respect in trafic?

8 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.