Jocurile de altadata – Declinuri Vol.3

Printre mici suparari si filosofii de blog, iata-ma revenind la o serie promisa: Jocurile de altadata

In incarnarile precedente ale capitolului “Declinuri” am vorbit despre studiouri foarte cunsoscute, dar si despre studiouri al caror nume fusese ingropat sub praful istoriei. In al treilea volum voi scoate de la naftalina studiouri ale caror titluri era imposibil sa nu le gasesti ratacite pe calculatoarele din laboratorul de informatica sau pe la vreo sala de net din provincie. Sa curga, deci, putina istorie:

9.Impressions Games (1989 – 2004)

Impressions Games ajunsesera aproape singuri pe nisa simulatoarelor economice, asa ca e aproape imposibil sa nu le fi jucat titlurile. Au fost printre singurele jocuri pe care si fetele le butonau cu entuzisam in liceu. Cunoscuti in principal datorita seriei de Caesar si a favoritului anilor 99-2001, Caesar III, Impressions au lasat in urma o mostenire mai puternica si mai putin repetitiva decat spun gurile rele. Pe langa seriile Caesar, Pharaoh, Zeus si Emperor, compania a fost si in spatele seriei Lords of the Realm, a unicului simulator de piata auto, Detroit, si a subapreciatului Lords of Magic (ca o nota, Lords of the Realm 2 a fost strategia mea favorita timp de vreo 5 ani). Dupa lupte interne, urmasii Impressions se chinuie sa continue opera inceputa cu ani in urma de oameni ca David Lester sau Chris Beatrice. Firefly Studios produce seria Stronghold pe cand Tilted Mill Studios a continuat cu Caesar IV.

Pietre de temelie: Caesar I-III, Pharaoh, Zeus, Emperor, Lords of the Realm I-III, Lords of Magic, Detroit.


10.Ensemble Studios (1995-2009)

Sincer, cand am auzit ca Ensemble Studios au strans cortul mi s-a parut un zvon rau intentionat pornit de la vreun game designer rival. Studioul detinut de Microsoft este responsabil pentru o serie pe care orice gamer a incercat-o macar odata: Age of Empires. Pe langa jocul care a ridicat brusc stacheta strategiilor in 1997, Ensemble au creat si Age of Mythology, un superb joc bazat pe sistemul facut celebru de Aoe. Halo Wars a fost ultimul joc la care li s-a permis sa lucreze in echipa originala. Unul dintre capii studioului, Tony Goodman, a infiintat ulterior Robot Entertainment, producatorii lui Orcs Must Die!. Daca nu stiti ce au facut Ensemble pentru genul RTS, apucati la nimereala un titlu din seria AOE sau AOM.

Pietre de temelie : Age of Empires I-III, Age of Mythology


11.Core Design (1988-2006)

“Uite, in jocul asta poti vedea si sani!” . Cam asta a fost reactia mea in clasa a treia cand am jucat pentru prima data Tomb Raider. Desi responsabili pentru multe titluri, Core Design au ramas in istoria jocurilor video pentru creatia lui Toby Gard si anume sexoasa arheoloaga Lara Croft. Succes au mai avut si pe console cu Fighting Force si cu un joc subapreciat, portat si pe PC, pe numele lui Project Eden. Chiar daca o parte din membri echipei originale au continuat sa produca jocuri, ultimele titluri din seria Tomb Raider au fost produse de Crystal Dynamics.

Pietre de temelie : Tomb Raider I-III (jocurile ulterioare Tomb Raider nu s-au bucurat de aceeasi apreciere).


12.Simtex (1988-1997)

Pe-astia de unde i-ai scos nene? vor urla unii.  Exceptia de la regula amintita in introducere, Simtex au intrat intr-o nemeritata groapa a istoriei, productiile lor ramanand accesibile doar pentru fanii inraiti. Despre ce productii este vorba? Despre legendarul Master of Orion si mai celebra sa urmare, Master of Orion II. Sa nu uitam nici despre epocalul, dar neoptimizatul Master of Magic. Daca primele sunt sinonime pentru multi cu strategia spatiala pe PC, Master of Magic nu a avut nici pe departe renumele meritat. E pacat din moment ce MoM avea o mecanica de joc atat de captivanta si inteligent constuita, incat Heroes of Might and Magic nici acum nu a reusit sa o atinga. Daca vreti, Simtex sunt trupa aia care a scos doua albume de care nu-si mai aminteste nimeni, dar pe care toti o citeaza ca fiind “influenta”.

Pietre de temelie : Master of Orion I&II, Master of Magic


P.S: Nu, seria nu e nici acum completa. Companii mari precum Sierra sau Accolade inca n-au fost mentionate, dar nici firmele inca functionale unde schimbarile de management au reusit sa elimine orice urma de originalitate.

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.

Subscribe
Notify of
guest

37 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Dorin

De departe cel mai bun Tomb Raider este TR2 – e un joc lung și plăcut, un pic repetitiv, dar pentru vremea respectivă venea cu o grafică deosebită și cu un game engine simplu, robust și ușor de abordat și de începători. A fost primul joc pe care l-am terminat de unul singur fără walkthroughs și cu aproximativ 90% din secrete găsite. A fost jocul pe care l-am terminat de mai mult de trei ori (singurul), și singurul joc pe care l-am terminat fără Save file (în afară de începuturile de nivel).
Tomb Raider 2 e primul joc pe care l-am cumpărat.
Mi-e dor de Lara Croft de la Core Design. Mi-e atît de dor încît în momentul ăsta îmi instalez TR2. Crezi că o să meargă pe W7/64bit? 🙂

trackback

Jocurile de altadata — Declinuri Vol-3 – Krossfire-s Blog…

Pentru ca unele jocuri chiar sunt arta. PS. No Thief ? Da’ nu stie ce vorbeste, nubu’……

Intuneric

Caesar, Pharaoh, Emperor, Zeus – adevarate enciclopedii. Pe langa jocurile in sine, mi-a placut foarte mult sectiunea de info despre toate elementele cu care aveai de-a face. Nu de putine ori, in referatele pentru orele de istorie antica ori de latina m-am folosit de aceste jocuri pentru informatii si idei.

Cat despre AOE, nu pot sa spun decat atat: Doamne, ce batalii!

P.S. Venind vorba de Pharaoh, cum ti s-a parut Children of the Nile (daca l-ai jucat)?

romania inedit

Le-as mai juca si eu, dar nu am de unde sa le mai downloadez .

Dorin

Din păcate TR nu a apărut încă pe gog.com. Deși sper să apară. Să vedem, să vedem. 🙂

ratonbox

In fiecare vara imi rezerv timp sa joc Zeus din nou, de la capat la coada. Uneori chiar si cu expansion-ul. A fost genial, de departe cel mai bun joc din serie in opinia mea. Dar si celelalte au fost interesante(am pierdut cateva luni cu fiecare).
Din pacate pe GOG decat Caesar 3 apare, pe care l-am cumparat acum ceva timp. Vreau sa apara si restul, sa-mi fac si eu datoria de a le fi cumparat.

Iar Age of Mythology a fost o capodopera. Pacat ca nu a fost mai mediatizat, cum au fost jocurile Age of Empires. Stii ca mare parte din jocurile de acum sunt penibile cand pana si un RTS are povestea mai buna si mai captivanta decat RPG-uri de acum.

Abia astept si episodul cu Sierra, care au fost publisherii mei favoriti, cu developeri ca Papyrus, Synergistic, Impressions, Dynamix si Stainless Steel Studios.

ratonbox

Haha, eu in laboratoarele de info nu aveam decat niste vechituri la 166 Mhz, cu buton de Turbo. Asa ca nu jucam decat Heretic, Skyroads, Chip’s Challenge si Mortar(care era un fel Worms facut in Pascal).

Si da, ai dreptate cu RPG-urile care sunt decat hack’n slash. Noroc ca mai apare din cand in cand cate un Witcher sau cate un Divinity cu muzica superba si ceva inovatie.

Ah, si o intrebare, ce parere ai de Paradox Interactive?

ratonbox

Cred ca Magicka a fost singurul joc pe care nu l-am jucat mai mult de 2 ore. In schimb, grand strategy-urile: Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings si Victoria, plus Mount and Blade mi-au ocupat o gramada de timp.

Vlad

Haide cu Sierra si cu questurile alea frumoase :).

Garm

Lords Of The Realm mi-a placut enorm si mie. Imi aduc aminte de cronica din Game Over in care am citit una dintre cele mai marfa glumitze dintr-o revista de gaming:

“-Vecine nu mai am piatra, poti sa ma ajuti si pe mine?
-Cum sa nu vecine, dar trimit baietii cu catapultele.”

Hai si cu Sierra si cu domnu’ Larry.

Whisperer

un Sierra ar fi dragut, mai ales pentru ca acum trec prin seria Quest for Glory. Si pentru ca apar anual destule remake-uri la King’s Quest si Space Quest facute in AGS. Si pentru ca engine-ul ala e o minunatie.

JMarius

Tin minte ca pe la inceput unul din primele jocuri care le-am procesat a fost Caesar III, iar eu ma enervam teribil, pentru ca nu reuseam nici cum sa imi fac un oras serios. Dupa ceva vreme m-am prins cum functioneaza.

Cat despre Ensemble si AOE, nu stiu daca sunt persoane pasionate de genul asta de strategie care sa nu il fi incercat. Personal, prefer campanile din fiecare joc. In toate AOE-urile campanile au fost foarte bune, facute cu stil si o poveste cursiva.

cerbulvechi

age of mythology este un superjoc, nu prea e el miezul strategiilor, dar pentru anii aia care erau clar ai shooterelor 3d, aom a reusit sa vina cu o campanie foarte diversa si cu niste concepte de joc zic eu foarte originale, pacat ca nu am apucat sa vedem partea a doua…
da’ nu asta e ideea…am jucat de curand planescape torment ca mi-ai facut tu pofta si frateeee, blanaaa, cel mai jmecher rpg ever si io-s fan morrowind inrait adik stiu pe de rost cartile din joc da planescape torment….za shit!

cerbulvechi

arcanum e misto, cred ca patchuit cum trebuie merge brici, io aproape ca l-am terminam dar s-o dus dracu laptopul, iara zic, un joc plin de originalitate, chestia cu tech vs magic cel putin mi-a dat batai de cap, acu incerc sa incep iwd2, sper ca merita efortul, zice lumea ca are cele mai bune dialoguri de la torment incoace

Stand Up Comedy

Tomb Raider este TR2 rullz! Am zis! 🙂

cerbulvechi

nwn 1 e in top, nwn 2 nu mere pe laptop, da nu-i stress, am oblivion cu gamebooster…chiar, gamebooster 3 face minuni pt astia mai saracuti

Stefan

Eu am fost un mare fan al jocurilor de strategie, incepand cu AOE 1,2,3, Age of Mythology. Am trecut de ceva vreme pe MMORPG-uri din dorinta a ceva nou. Astept cu nerabdare GW2:)

[…] singuratatii. Voi aduce iar in discutie exemplul jocurilor video, nu numai pentru ca imi e drag game design-ul, ci si pentru ca jocurile se potrivesc contextului. Dupa ani si ani de MMO-uri, MMORPG-uri si alte […]

Nautilus

Prin calitatea graficii, complexitate, posibilitatea creării de scenarii, “modurile” care se pot găsi pe net şi parţial prin acurateţea istorică, Age of Empires II (Age of Kings / Conquerors) nu este demodat, deşi a apărut în 1999.

~Nautilus

[…] si limitarea la aiureli in care competitorii nu au iesit inca din pubertate. Desi sunt jucator cu state vechi, imi e din ce in ce mai greu sa refuz tentatia unei jumatati de ora de impuscaturi zgomotoase sau […]

[…] Promit sa revin cu ceva mai amuzant sau macar inteligent. Ma gandeam sa continui seria asta, dar data trecuta n-am vazut prea mult […]

[…] & Conquer si despre cei care ne-au incantat cu Jagged Alliance. N-am uitat nici despre seriile Caesar sau Age of Empires, iar acum voi scrie cateva randuri despre jocurile adventure, un gen care a dominat piata jocurilor […]

37
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x