PR Ceresc

O zicala veche, pe care tocmai am inventat-o spune : ”Oamenii nu sunt interesati de adevar, ci de o forma convenabila a unui adevar”. Cam asa stau lucrurile si cu religia…ofera un adevar, astfel legitimand o instanta superioara.

Dar ce face cu-adevarat Biserica ? Pai e simplu…Biserica face PR (Public Relations) pentru Dumnezeu. Si cum Dumnezeu nu a avut incredere intr-o singura firma (ex: crestinii) el a angajat mai multe in functie de specificul zonei in care se aflau publicurile vizate.

Ok, dar de ce PR ? Pentru ca Biserica promoveaza imaginea instantei superioare prin lacasele de cult (promoting), duce campanii frecvente de relatii publice (sarbatorile importante, fiecare religie are una) si ofera consultanta permanenta (spovedirea si mantuirea). Biserica, indiferent de orientare, reprezinta si construieste imaginea unei autoritati divine intr-un mediu in care aceasta nu se poate reprezenta prin proprii conducatori. De la venirea lui Iisus pentru a infiinta firma de PR ”Christian Incorporated” nu prea s-a mai prezentat pe Pamant nimeni din staff-ul de conducere al Raiului. (Iisus era CEO – Chief Executive Officer)

Vorbind de staff-ul de conducere al Raiului, trebuie sa mentionez ca Sfantul Petru este head-PR-ul acestei institudii (Heaven Corporation) datorita faptului ca are grija in mod direct de invitatii si conform Scripturii, el a pus si bazele a doua dintre firmele de PR Ceresc de pe Pamant.

Revenind la Biserica – practica ea un PR de calitate ? Raspunsul este clar : NU ! Cata lume mai are incredere in imaginea divinitatii ? Putina ! Cele cateva firme mari de PR Ceresc ar trebui sa se uneasca si sa gestioneze nou aparuta situatie de criza prin intermediul unor convocari media si a unei noi campanii 😉

Desi istoria relatiilor publice promoveaza ca fondatori oameni de spectacol precum Phineas Taylor Barnum sau jurnalisti vizionari precum Ivy Lee, consider ca Vechiul Testament are o groaza de PRisti in stadiu de formare. Ma intreb cu cat ii platea Heaven Corporation pentru fidelizarea publicurilor ?

Concluzia mea : Orice forma de religie organizata reprezinta o forma de practicare a relatiilor publice !
cleopa4.jpg

(Parintele Cleopa – Ultimul PRist Ceresc de geniu…)

Copyright – Dupa ce bucatele din doua vechi articole au fost imprumutate (si ulterior eliminate din blogurile respectiva dupa putin scandal) am decis sa revin cu avertismentul : Materialul de fata se afla sub incidenta Legii Drepturilor de Autor

P.S : Mai jos aveti si versiunea in engleza a articolului. Ultimul articol cu o tema diferita este ”La lupta cu magii”.

Follow us

We will keep you updated

krossfire
  • krossfire

5 Comments

  • hmm…..punctul de vedere nu e deloc departe de adevar….liked the post:D.(desi e cam ciudata perspectiva asta pentru cineva care nu vede PR-ul din spatele mersului la biserica,ci numai legatura invizibila cu “ceva” ce il face sa se simta in siguranta).

  • ca prof de religie nu pot să admit că aş avea legătură cu Relaţiile Publice. totuşi, mi se pare foarte interesant articolul, mai ales că eram obişnuit cu formulări gen “Biserica e un partid” (de preferinţă PCR) cu care mă pocneau în cap colegii tăi de generaţie.

  • curajos!
    pregatesc si eu ceva in genul asta
    Jurnalul adolescentului ortodox – despre falsa evlavie

  • Eu subliniam mai degraba lipsa de rol a Bisericii. Daca tot exista si are atatia ”angajati”, macar sa-si promoveze corect mesajul 🙂

    P.S : Eu o sa includ bucati din postul asta intr-o campanie de PR..dar va dura ceva 🙂

  • Cand eram mai mic a sunat un angajat la usa. Eu intrebam cine e de partea asta a usii, ca nu ajungeam la vizor, el zicea ceva pe partea cealalta dar eu nu intelegeam ce anume. Intr-un final i-am deschis iar el mi-a spus ca e fotbalist la Steaua. Eu i-am raspuns ca nu primesc fotbalisti in casa si i-am trantit usa-n nas.

2 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *