Expertii in comunicare

Pe langa cei ce se proclama din oficiu jurnalisti, am sesizat o tendinta mult mai grava in domeniul blogosferei si al internetului in general. Au aparut asa zisii ”experti in comunicare”. Ei ne vorbesc despre ”branding” , ”PR”, ”planning” si uneori la gramada si despre ”advertising” ”copywriting”, si despre inca vreo cateva concepte pe care nu le stapanesc.

Majoritatea sustin ca au comunicarea in sange si abereaza la infinit pe aceleasi teme. De cele mai multe ori , blogurile\site-urile care gazduiesc astfel de experti abordeaza tema ”brandingului” si se chinuie sa analizeze tendinte din PR-ul si Advertising-ul romanesc, de cele mai multe ori ajungand sa copieze stiri de pe IQAds.

Evident, ca si in cazul blogurilor operate de jurnalisti, si aici exista oameni de PR adevarati sau advertiseri care chiar stiu despre ce scriu. Ca sa dau un exemplu de PR explicat o sa spun doar ca Brand Identity este un blog legitimat din punct de vedere al experientei autorului. Daca veti cauta in arhiva veti gasi si ceva posturi pentru cunoscatori.

Revenind la ”buba” mea. Am eu impresia sau se umple tara de PRisti ? De la Oana Zavoranu care , in calitate de consilier de imagine al lui Vadim s-a audodeclarat om de PR (de relatii publice, ca sa citez) pana la anumiti indivizi care nu fac diferenta dintre un hobby si o profesie, fiecare simte nevoia sa-si dea cu parerea in domeniul comunicarii.
Tot in acelasi domeniu, la capitolul advertising avem cativa indivizi care cred ca analiza de reclame facuta ”dupa cum se poate” ii legitimeaza cumva.

Studiind putin ”piata” si putinele bloguri ale unor participanti la concursuri de profil, am realizat ceva : Ne asteapta (sau va asteapta, mai bine zis) o generatie de PRisti puternici intr-o tara in care confuzia ”relatii publice” si ”relatii cu publicul” va fi din ce in ce mai putin facuta.

P.S : Aici se incheie seria ranturilor…

5 Comments

  • Am vazut. De la functionara de la ghiseu pana la plictisitii care semneaza facturii, toti fac ”PR” la noi.

  • M-am plictisit de atata PR si bloguri de specialitate. De eu stiu si eu pot. De eu sunt destept si fac advertising. Si fraierii sunt aia care ii citesc. Pana la urma suntem oameni. Sau ma insel eu…? Oricum, la cat PR se face in tara asta, o sa intre in fisa de post si la telefoniste.

  • Pai oana zavoranu cred ca a priceput ceva gresit. O litera – a citit in loc de r, f. :D. Sunt off-topic, stiu…

  • PR ca PR, sa vezi cand o sa inceapa moda HR. Atunci sa te tiii

  • nu o sa avem atata h, nu?? :))

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

krossfire
  • krossfire