Ciocoflenderii din advertising

Nu sunt nici pe departe in masura sa dau sfaturi in advertising, insa cand vine vorba de copywriting (pozitie cu care am cochetat) pot macar sa confirm ca exista doi oameni care-ti pot spune ca ideea pe care o promovezi este o tampenie : art directorul tau si directorul de creatie.

In ultima vreme, media romaneasca (in special tv-ul) a fost asaltata de tot felul de idiotenii care trec drept spoturi. Nu stiu daca este vina clientilor sau pur si simplu a lipsei de filtrare din agentii, insa reclame precum cele facute de Bigger Group (fostul Starlink) nu au ce cauta intr-un eventual peisaj sanatos in advertisingul romanesc. Nu am ceva in mod deosebit cu firma asta (ca ea sunt cu zecile) insa ultimul spot cu Florin Piersic, poreclict ”Dulceata de Piersici” te da pe spate :

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=JqMsh5o8vg0]

Daca ar fi sa fac un top cu printurile care m-au iritat la culme in ultimul an, el ar fi urmatorul :

-Printurile de la Real (Violet Advertising)  : In afara de repetarea obsesiva a sloganului mecanicist ”Real – Fara egal”  , baietii de la Violet au venit cu niste sloganuri gen ”Mr.Cel Mai Gras (poza cu un ardei)  sau ”Mr.Cea mai Italiana (pizza)”.

-Printurile de la Hornbach : Aici a fost o combinatie excelenta intre o idee proasta si o executie aproape infecta. De la Nuti Siliconescu  pana la ”Faci cum vrei numai sa iasa treaba” (importat din Germania) , campania si-a atins apogeul cu mosuletul constipat care ne asigura ca ne poate asigura tot cu exceptia ”vointei de fier”.

Toshiba : Numai pentru cei in ton cu tendintele – Un slogan prost si un print inexpresiv dar care a avut loc pe multa

Aspyrin : Pune durerea la locul ei –  Pai mai baieti, eu vreau ca durerea sa dispara nu sa fie pusa la locul ei !

Revenind la spoturi, va voi lasa cu doua perle de imaginatie din anii 80′ :

-Eagle Man  (Reclama pentru asigurarile Eagle)

-Eagle Woman (Continuarea reclamei de mai sus)

-Eagle Man Strikes Back (Alta reclama, decalata)

P.S : Stiu ca am promis ca nu o sa prea pun filmulete insa reclama lui Piersic m-a distrat si in acelasi timp m-a exasperat (desi nu ma uit la TV exista deja pe cateva site-uri de publicitate)

38 Comments

  • Pfiu, reclamele alea de la Eagle is teribile.

    Cat despre reclame, se scot cam putine reclame reusite in Romania. Si de obicei cand se scoate o reclama bune, se evidentiaza si melodia din acea reclama ( daca exista binenteles).

  • Chestia e ca ai nevoie de doua lucruri pentru o reclama k-lumea :

    -Un client k-lumea
    -O echipa k-lumea

    Cum spuneam : k-lumea

  • Ideea este ca aceasta reclama nu vi se adreseaza voua ci gospodinelor, la care a prins foarte bine. Eu cred ca cei care au realizat reclama, Bigger Group, au tintit foarte bine si au facut o reclama foarte buna.

  • Mmm…tocmai, ca prin ”catch” loveste total pe langa gospodine. Rade si IQAds-ul baieti…

  • Crede-ma ca a prins. Nici la mine nu, dar oricum eu nu prea folosesc zahar doar in cafea, prajituri nu fac…dar mama mi-a spus ca i-a placut reclama si soacra mea la fel si am mai auzit si alte pareri la femeile de varsta a doua si chiar a treia. Cred ca parerea ta si a mea nu conteaza oricum, pentru ca nu noi cumparam zahar 🙂

  • Eu sincer mai cumpar. Lemarco e cam cel mai ieftin.

    Ma mai apuca gatitul uneori 😛

    Probabil ca a prins din cauza lui Piersic nu a inteligentei ”poante” din final.

  • pe mine nu m-a distrat. mi se pare penibila…

  • E penibilă! Şi mai penibil e faptul că un actor atât de mare precum Piersic s-a cam înjosit pentru un aşa “rol”. Din păcate actorii mari nu mai sunt apreciaţi ca pe vremuri şi implicit nu mai câştigă aceiaşi bani, deci e oarecum scuzabil.

    Una peste alta, e prost făcută, dar cred că a prins, fiindcă românului a început să-i placă să vadă penibilităţi la TV, deci clientul e de vină în majoritatea cazurilor.

  • Uite aici nişte discuţii interesante pe marginea acestei capodopere a advertisingului rumânesc. De urmărit “bătaia” dintre Ana Militaru şi Florin Dumitrescu de pe IQads. 🙂

  • si mie mi se pare penibil spotul. al doilea cu piersic junior este interesant, dar nu stiu daca va prinde. parca este facut de o cu totul alta agentie pentru un brief total diferit. dar le-a iesit. in schimb “cap de tort” este mic si slab. in print la noi sunt din pacate si mai multe rateuri. mai multe in episodul urmator

  • Tom : Chiar este a unei alte agentii cea cu Piersic Junior (The Dark side of sugar) si este anterioara lui ”Cap de prajitura”.

    Darius : Gasisem si eu discutia :))

    Nico : Da, dar clientii pot fi convinsi in multe cazuri.

  • Krossfire:
    Bineînţeles! Dacă n-ar fi persuasiunea, ce s-ar mai alege de advertising? Oricum, trebuie avută în vedere o anumită categorie de public, iar reclama de faţă sigur nu se adresează celor care despică firul în patru. E mediocră, se adresează mediocrilor, pentru că pe ceilalţi sigur nu-i va convinge. Deci şi convingerea e cu dus şi întors.

    Eu cumpăr zahăr pentru cafea, iar pe mine nu m-a convins. 🙂

  • Frate, m-a oripilat spotul cu Piersic. Cata nevoie de bani trebuie sa ai ca sa ajungi sa faci un astfel de spot? Si pana la urma, cine e tampitu` care a aprobat asa ceva?

  • Well, au fost mai multi…din agentie si din afara ei.

  • E hilar cat de stupda poata fi reclama. Sa nu mai zic cat de gretos de dulce mi se pare asocierea lu tataita Piersic cu o bunaciune fotomodela.
    Si fiindca tot e vorba de diebet, alta reclama stresanta e si aia cu Dan Chisu, care agata o alta donsoara tot cu zahar. Astia chiar sunt blocati pe ideea asta.

  • Diferenta ar fi ca Dan Chisu a avut o tona de femei si recunoscut si drept un bucatar bunicel.

    O sursa zicea ca in vreo doua luni maxim mai vine una. Sper ca nu va fi cu Dragos Bucur si gagica cu pasarica din prajitura.

  • Ce penale sunt alea de la Eagle man :))))))))))) :))))))

  • kross: man fa repede un epic post ca a aparut noul imn fjsc

  • L-am vazut…dar ma lasa rece ca ascunzatoarea lui Superman.

  • bine c-am plecat la timp

  • Man, nu si tu! Pls! Nu e media romaneasca. E media romanesti.
    Revenind la reclame… eu m-am ingrozit. Spoturile astea la zahar, alea la DonCafe si inca alte cateva m-au facut sa ma simt intors in timp. Pe bune, am impresia ca multi oameni s-au ars de tot.

  • de reclamele la detergeni ci părere ai?

  • Alexosu : Sorry. Ne-au mancat in primul an cu diferenta dar noul DOOM cica accepta cam orice varianta.

    Raluca : Tanti maria ?

  • Eu stii ce le-as face?

    I-as inchide cateva zile intr-o camera de 2×2 metri, legati de o bara de metal, iar apoi le-as pune “pe repeat” reclamele alea cu fereastra… fereastra… fereastra… fereastra

  • Mai erau unele cu : Flapjack Pancake

  • Krossfire, am scris pe bluog dăspre o formaţie muzicală… nu tocma’ normală. Fac pariu că o să-ţi placă! 🙂

  • Iarta-ma ca spun direct, dar este o mare porcarie de reclama.
    o zi de sambata minunata iti doresc

  • Florin Piersic, numai 30 de secunde? chiar şi ca reclamă, e neobişnuit.
    zi mersi că se termină aşa rapid!

  • Hornbach si aia cu Piersic sunt varza rau :). Prima e de-a dreptul scarboasa si a 2a se adreseaza cred unui iq pe minus…
    Hornbacha a vut in schimb un slogan care mi-a placut: “Singurul lucru pe care nu il poti cumpara de la noi este vointa.” Cred ca pe linia asta trebuiau sa mearga, nu personaje de pe cartoon. Acum vad ca au dat-o in balarii.
    In general rar sunt reclame (print, tv etc) in care creatia sa nu uite de fapt cui se adreseaza. Identifica prost client-ul tinta si nu ii vede manerul de care sa il apuce pentru a-l intoarce spre produsul promovat.
    Exceptiile, reclamele misto si eficiente (adica apogeul in adv) le numeri pe degete: clicknet, ing, bergenbier si cam atat. Cea cu aspirina e varza ca reclama, dar a fost eficienta. Vodafone si orange sunt ok, insa doar ne mentin in priza. Nu prea le vad ca reclame de agatat clienti noi. Nu emotional, oricum. Ii agata prin pret, oferte etc…

  • James : Asta ziceam si eu

    Kalkin : Radiografie pe scurt a peisajului creativ romanesc ?

    Radu : Thank God !

    Darius : Imi place nene..mai baga !

  • asa e, multe reclame sunt slabe.

  • cand am vazut reclama m-am gandit ca noah, e senil baiatul, dar nu e, macar a apucat si el ceva 😉

    Nu stiu daca ai observat dar Piersic numa in uscaciuni de reclame de genul acesta apare. A mai aparut cu asigurarile, apoi in Oradea a fost pus sa faca reclama la nush ce targ, e lame batranelu’ se bucura si el ca face un ban pt pensie

  • Nu e vorba de Piersic, e vorba de reclama care n-are nici target, nici oameni.

  • mai era la metrou o reclama idioată la nush ce şampon. o tanti avea în păr nişte bancnote. sloganul era ceva gen “pentru un păr bogat”. foarte ingenios…

  • La agentia unde am fost (internship, ”juniorship”) mi se spunea mereu ca jocurile de cuvinte sunt cam ultimele chestii la care ar trebui sa apelez.

  • Ce reclama amuzanta!! :)) nici nu stiu daca ar trebui sa o clasez in funny sau penibile

  • Precizare: ambele spoturi sunt facute de aceeasi agentie (Bigger). Si ambele sunt nasoale, chiar daca in registre diferite.

    PS. As in “odios de nasoale”.

  • Cineva imi vanduse pontul ca primul spot exista de ceva vreme la nivel de concept.

4 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.