Trei spoturi…

N-am avut nici timp de citit bloguri din pacate, nici timp de scris. M-am gandit totusi sa raspund la un tag inainte de a mai posta un nou episod din seria ”Coveruri nesimtite”. Tag-ul vine de la Vlad si suna cam asa ”Faceti un top al spoturilor romanesti preferate”.

Am refuzat pana acum sa raspund la topuri cu reclame pentru ca nu am foarte multe fidelitati de brand. Pe moment sunt fidel fortat brandului RATB si brandului Vanghelie. Cu al doilea brand e simplu sa te intalnesti in sectorul meu incepand cu rahaturile de caine si terminand cu gunoaiele de la coltul drumului. Mai nou, au aparut si reclamele la brand in genul ”Imi pasa”. Si noua ne pasa, de-aia preconizam un primar cu mai putin par sau cel putin cu mai mult bun simt pentru sectorul 5. Cu ocazia asta ii raspund si lui Dan Dumitrescu : Cultura lui Vanghelie are deja status de ”cult clasic”, nu mai este doar un tic verbal. RATB-ul are si momentele lui bune precum autobuzul 122 care niciodata nu e full in perioadele in care il folosesc eu. Mai nasol e ca vine rar…

Revenind la reclame, o sa prezint un top al spoturilor care mi-au venit in ultimele cinci minute in minte :

3.Nilsy & AlleyReclama asta facuta de marele Dan Diaconescu este atat de proasta incat iti ramane in memorie. Ajungand la o culme a cretinismului, maimutoiul din reclama a reusit sa-mi pastreze in cap brandul timp de vreo trei zile. V-am zis ca n-am fidelitati de branduri deci in final si-a atins scopul desi eu nu sunt in targetul lor.

2.CosmoteUna din primele reclame Cosmote mi-a aratat un singur lucru : Oamenii astia vor sa bage multi bani in piata din Romania si mai ales vor sa piarda multi bani. Din moment ce aproape 20% din actiunile grupului Cosmote Grecia au fost vandute ca sa sustina pleiada de reclame si de reduceri, as prefera sa cred ca a merge in pierdere nu e o strategie ok. Prin urmare reclama asta arata releva spiritul romanesc si la un nivel de substrat : Chiar daca pierdem, epatam, sa vada lumea cat putem. Reclama si seria de spoturi au fost primite dar clientul este unul prea generos si prea putin axat pe o strategie coerenta.

1.Cava D’OroNiste tarani. Daca deja ultima versiune a reclamei a devenit iritanta, in stadiul asta cel putin brandul se asocia perfect cu notiunea de ”taran”. O reclama care te umple de mandrie patriotica…

O reclama care nu mi-a placut : Creatia lui Naumovici, aia cu ”Batman, Batman” pentru ca este o copie ieftina dupa un banc al anilor 90′ si pentru ca autorul ei este de departe unul dintre cele mai overrated nume din industrie.

Leapsa merge mai departe la cine are chef si spoturi sa o faca.

P.S : Daca la inceputul sesisunii am mai mult timp aranjez si blogrollul (intr-un final) si ma apuc sa citesc si sa scriu mai mult. Tineti aproape…

16 Comments

  • Nilsy & Alley ruleaza fin, chiar nu stiam de ea. Mersi de sustinere

  • Aia cu Batman, Batman e printre preferatele mele. Si aia cu “Ala negru de respira greu”.

    Dar cum de l-ai uitat pe Dorel? Dorel is za best.

  • Oh da, Unirea…si totusi parca muncitorul nu e asa de taran 😀

  • Dorel era muncitor orasean care se tragea din “taran” 😉

  • Dorel era un artist in felul sau, un slujitor umil al coniacului.

  • Ăia cu Cava D’Oro deja cred că au depăşit limita. Nu au nici pe departe inspiraţia echipei lui Dorel…

  • Pepsi la un litru – cine ma ? nea nicu ? 🙂

    sau “v-am prins vrajitoarelor !”

    sau “titan ice”

    stai ca mai am de adus aminte cateva …

    offtopic : vezi ca sunt decalate nasol backgroundurile albe din sidebar ..

  • Blogrollul trebuie rearanjat..stiu 🙁

  • “ala micu de respira greu” e cea mai tare reclama de am vazut-o eu made in Romania. in general, toate reclamele Altex sunt faine.

    reclamele bune sunt alea de-ti raman in cap, cum sunt alea cu “Titan Ice”, cu “Nea Nicu la litru”. or fi ele ieftine, da’ sunt eficiente.

    eu nu m-ai tin minte p’aia cu “v-am prins vrajitoarelor”…

  • Si uite de proasta ce a fost reclama aceea… a incasat agentia de publicitate un premiul EFFIE.
    Silver EFFIE:
    Campania: We live in a world full of MMS!
    Brand: Cosmote
    Inscrisa de Cohn&Jansen/Ashley&Holmes

    😀

    Sa fim mai putin rautaciosi, da? 🙂

  • Sunt ok spoturile Cosmote dar este ilara asocierea cu un produs precum Cosmote, telefonia pentru avizii de minute din Chitila.

    P.S : Nu-ti pot comenta pe blog.

  • Rolul spotului “Traim intr-o lume de MMS-uri” a fost mai degraba de consolidare a brandului Cosmote, decat de a vinde serviciul. Era si destul de greu, pentru ca la ora lansarii spotului, MMS-urile funtionau numai intre utilizatorii Cosmote. Nu puteai trimite un MMS in Orange, de exemplu. Intre timp problema s-a rezolvat.
    In plus, spotul e foarte pe strategie, cum ar veni. Cosmote e construit ca un brand romanesc, care ii cunoaste pe oameni. Nu vine cu reteta internationala. Parte misto e ca spotul a functionat foarte bine si in Bulgaria (parca).
    Ma rog, Andrei Cohn si Tzugu au explicat mult mai bine toata povestea la ultimul AdBreak.

  • Da, am auzit pe larg povestea.

  • cele de la cavadoro sunt o incercare de reinventare a unor spoturi cu oameni de la tara, fortata si falsa. de cat sa vad reclama aia mai bine vad o reclama clasica la un detergent

  • Asta releva din ambele parti ale baricadei cat suntem de ”tarani”.

3 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow us

We will keep you updated

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.