Sa epatam domnilor, sa epatam

Nu are sens sa ma trezesc acum, la spartul targului, pentru a explica ca frustrarea romaneasca da nastere la o natiune de posesori de masini straine si celulare de 20 de milioane, oameni gata sa fie aruncati in strada in fiecare moment dar mandri ca au putut jigni un alt amarat.

Cu toatea asta, am fost intotdeauna curios sa vad ce pasi urmeaza unii pentru a-si alege masinile Curiozitatea a aparut cand in anul I, odata ajuns in Bucuresti am intalnit o cativa studenti si parinti de studenti care conduceau aceeasi masina : Volkswagen Passat, luat in leasing sau rate. Despre obsesia neintemeiata pentru masini germane am mai scris in trecut si nu o sa revin doar de dragul de a ma lungi. Cert este ca sistemul de alegere al unei masini la romani are un circuit destul de dubios. Cu aportul unei cunostinte care a lucrat la o reprezentanta, l-as rezuma cam asa :

Proaspat imprumutat de 30 000 de euro, suma pentru care va plati o viata, romanasul se grabeste in prima reprezentanta a unui producator german , de preferat VW, Opel sau Skoda (germana oricum in ochii lui).  Dealerii in general il intuiesc de la usa : destul de prost imbracat, neingrijit si cu o figura intre sictir si aroganta . Ar face tot sa nu para picat din cer insa e clar  : omul s-a imprumutat de mai mult decat poate duce si acum vrea sa se simta rege. Cu pasi largi, hotarat, romanasul se indreapta catre primul model din raza vizuala.  Modul lui de inspectie nu va implica niciodata un test-drive si nici urcarea la volan. Exista un singur test valabil , testul epatarii : E destul de ”bengoasa” ? O sa arda Gigel de la patru cand ma urc in ea  ? Nu are importanta ca VW e privit ca un brand de masa mai peste tot, omul nostru de mic isi dorea obsesiv o masina germana. Ajunge la un Golf 4 Full Option : 20 000 de euro. Da, dar el a imprumutat 30 000 iar masina asta este mica, e ”de femei”. Daca iei 30 000 de euro, dai 30 000 de euro ! El vrea o masina mare. Odata ajuns la Passatul dorit, nu se mai uita la dotari . Il vrea ! Intrebarea seaca a dealerului despre test-drive devine instantaneu retorica. Omul si-a gasit masina !

Desigur, o sa-mi spuneti ca exagerez, si ca multi dintre romanii verzi au masini luate la second din afara. Acelasi criteriu, doar ca alti dealeri si alti bani imprumutati. Apoi, dupa ce ai facut un astfel de efort regal pentru o masina care nu-ti trebuie, poti sa o conduci altfel decat agresiv si lipsit de orice urma de respect in trafic ?

Cand a inceput mania imprumuturilor, al caror avant a fost din fericire taiat de criza, aproape in fiecare saptamana gaseai cate un proaspat imbogatit. Unul care toata viata tacuse si incasase in vreo uzina acum conducea un Audi luat la second, avea telefon Touch Screen si se ducea sa repare instalatii in costum. Maxim 2-3 luni dura toata sarada dar era suficient cat sa moara de ciuda dusmanii, vecinii si familia. Nu e in niciun caz vina masinilor sau a dealerilor ci strict a frustrarilor romanesti post comuniste. Oameni ajunsi intr-o perioada in care cei mai inteligenti ca ei au inceput sa aiba, nu sa rabde cu toata lumea, au acumulat mai multe frustrari decat poate duce ratiunea.

Un citat deosebit de pe un forum, pe tema dezbatuta mai sus ”Mi-am luat si eu o Kia d-asta (n.n : Ceed) dar e joasa rau la sol si scaunele sunt cam tari.  Nici culoarea nu-i grozava. Initial voiam Logan dar am zis sa ma rasfat, ce dracu”.

P.S 1 : Am ales un nou imn al invatatului pentru licenta pe ultima suta de metri Chacaron Macaron”.  Sublima piesa subliniaza perfect la nivel liric starea in care ma gasesc la ora actuala.

P.S 2  : Ca tot vorbim de VW , oamenii au gasit o super metoda de-asi promova noua dubita de familie : The Volkswagen Baby Maker (via Raluca).

krossfire

A mere outlaw, a rogue of the written word.

74 COMMENTS

  • Am citit si articolul cu obsesia pentru masini germane. Sunt de acord 100% cu ce ai scris, voiam numai sa fac niste remarci cu privire la niste obsesii ale romanilor in calutate de consumatori.

    Prima ar fi ca romanii gandesc national. Masinile sunt nemtzesti, frantzuzesti, italienesti sau japoneze, marca intereseaza mai putin. E irelevant ca Opelul nu se compara nici pe departe cu Mercedesul, e “nemtzoaica”, deci e buna. Genul asta de gandire s-a format inainte de ’89 cand puteai cumpara creioane si ascutitori chinezesti, baterii bulgaresti, storcatoare de rufe rusesti etc., marca nu avea importanta in tarile comuniste, ci faptul ca erau facute de alte natii “pentru export”. De asta unii isi cumpara azi Logan de la unguri, pentru ca ala a fost facut “pentru export” si are piese mai bune.
    O alta consecinta a anilor de comunism a fost obsesia aproape bolnava pentru calitate. In vremurile alea daca iti cumparai ceva, apai musai trebuia sa fie calitatea intai sa te tina o viata ca a doua oara nu se stia cand mai aveai ocazia sa cumperi produsul respectiv. Ideea de raport calitate/pret e aproape straina romanului. De aia isi iau romanii Audi si BMW, “ca alea sunt facute sa tina, nu te lasa niciodata in drum”. Am avut un coleg care isi cumparase un laptop din ceva aliaj de titan peste care puteai trece cu tractorul si (cel putin teoretic) mai puteai recupera datele din el dupa. Cand l-am intrebat de ce a dat peste 50 mil de lei pe un laptop cu monitor de 12 inch si cu placa video integrata raspunsul a fost: “Da, dar eu am vrut calitate!”.
    In fine, a treia ramasita comunista in conceptia de consumator a romanului e obsesia pentru lucrurile cumparate “de afara”, ramasita a zilelor cand micul trafic de frontiera rezolva problema magazinelor goale si a zilelor cand excursia in RDG era o ocazie pentru a face plinul cu toate produsele de larg consum.
    De asta isi cumpara in ziua de azi unii de la Paris, Milano sau Viena cosmetice sau tzoale pe care le gasesti si la noi in magazinele mai rasarite, la o diferenta de pret care nu justifica in nici un caz excursia in scop de cumparaturi. Dar deh, “la noi nu gasesti asa ceva”, “ei sunt mai bine aprovizionati” si alte motive asemanatoare.
    Masina adusa din Germania, pe langa faptul ca e o marca de “sa moara dusmanii” mai are chiar calitatea intrinseca de a fi adusa din Germania, adica nu e “ce gaseste tot fraieru’ la magazin”. Daca mergi pur si simplu la un dealer si iti cumperi o masina, parca nu ai muncit suficient pentru ea. In plus, ai mai si pacalit sistemul, ca aia “era facuta pentru nemti”, masinile destinate exportului in Romania fiind, evident asamblate pe o linie speciala din piese recuperate de la fier vechi.

  • Răspuns corect: da! Aşa va fi mult timp d-aci încolo, că e pă trend să ai maşini germane. Uite, d-aia nu-mi mai iau A-Woody sau Bemve, pentru că prea s-a umplut ţara de ele!
    PeSeu: Piesa e beton şi sper să fii ceva mai inteligibl la licenţă decât ăla. 😀 Şi, bineînţeles, să fii înconjurat de bunăciuni. :))

  • Şi, doamne, câtă dreptate ai iar 🙂

  • Lepton : Apreciez interventia, mai ales ultima parte care mi-a amintit de modul asta de gandire ”smecheresc” : Astea-s masini facute pentru altii, nu prostii aduse in Romania. Romanii inca nu pot accepta ca 90% din productia mondiala e in Asia, ca un produs chinezesc poate fi (si daca e branduit chiar e) bun si ca fie ca vor lua din Germania un Fiesta, fie din Romania sunt fix aceleasi piese in ele. Da, evident, fiecare marca germana pastreaza 1-2 modele facute la mama lor dupa standarde mai serioase dar majoritatea iau piese din Asia, Turcia (Fiat, Renault, Citroen) unde de multe ori si asambleaza motoarele sau chiar modelele.

    In privinta calitatii iar ai dreptate. Romanii definesc calitatea doar prin prisma evidentului, a materialelor folosite, motiv pentru care multi producatori ofera masini cu motoare si dotari slabute dar cu design dragut si interior asisderea, masini special facute pentru zona asta.

    Despre laptopuri : Ii aratam cuiva un Asus la 40 de milioane pentru gaming : GeForce 9650, Dual Core 2.5, 4 GB RAM, 300 GB HDD-ul, baterie cu 9 celule, carcasa plastic tare – crom, difuzoare Altec Lansing. Cu sau fara carcasa , laptopul ala atat facea. Nu gaseai in configuratia aia mai ieftin. El in schimb, a gasit fix acelasi model de la Dell, la 54 de milioane ! I-am aratat zeci de recenzii spunand ca Asus sunt ultra fiabile si printre cele mai bune notebookuri de pe piata, el o tinea cu ”calitatea americana”.

    I-am spus ca Asus-ul are garantie 2 ani si ca asta denota incredere in produs el mi-a raspus : Nu, Dell da numai un an ca stiu ca nu se strica niciodata, calitatea !

  • Nelinistitu : Dau examen scris, damn it 🙂

    Audi si BMW au deja un brand stricat in Romania din cauza maniei de a le cumpara, indiferent de vechime.

  • Demaio : Ce bine ar fi sa n-am 🙁

  • bicicletele reprezinta viitorul.. eventual, chiar ceva modele pegas adaptate pt 2009, date cu luciu pt fitzosi si cadru roz pt domnisoare…

  • Tudy:Roz? Yack…Purple is the future…

    Kross: Nu mai stiu cine povestea…dar era o faza asa. Cand a aparut reprezentanta VW in Romania, primul client care intra pe portile magazinului o fost un tigan cu ghiuluri, imbracat tipic, puradei si pirande langa el, etc…tot tacamul. Si ii zice asa vanzatorului.
    -Care e bah cea mai scumpa masina de aici?
    -Pai sa vedeti…avem modelul asta, si acesta…si pe ce culoare doriti?
    -Nu bah. Nu ma intereseaza ce culoare e. E cea mai scumpa?P-aia o iau.

  • E plina de lumea de din astia care nu au bani de un covrig , dar si-au cumparat Logan crezand ca au facut o mare afacere , cu toate ca ei nu merge decat cel mult o data pe saptamana la tara ca sa sape porumbii si sa-i vada vecinii ce bengosi sunt ei .

    Dupa indelungi studii , am ajuns la concluzia ca cei mai frustrati sunt romanasii care isi cumpara Audi , pentru ca Audi este o masina scumpa si proasta .

  • E foarte adevarat ce spui, nu pot sa-i inteleg, am observat ca romanilor le pasa foarte tare ce masina isi cumpara unul sau altul, de aici probabil si nevoia de a-si lua una cat mai scumpa.

    Pe de alta parte, foarte multe modele, in special frantuzesti si asiatice, au un design caraghios, sunt urate… in timp ce nemtii ofera masini cu un aspect decent incepand chiar de la clasele mici.

  • Ar mai fi cateva stereotipii legate de masina la romani. Dacia nu va putea sa faca niciodata o masina competitiva pentru pretul ei. Loganul pe forumuri si in comentariile de pe site-urile ziarelor injura oamenii Loganul de zici ca le-a facut ceva rau familiilor lor! Deci masina trebuie sa fie neaparat straina. Apoi trebuie sa fie mare. Aici cred ca are legatura cu ideea nespusa ca romanul cu burta o duce bine. Am vazut de nenumarate ori tot felul de cocalari prin metrou cu o burta incipienta “umflata” intentionat prin tricoul mulat. Iar bulibasa sau jmekerul de cartier, daca nu e un obez inseamna ca e sarac si n-are ce manca. Pe cale de consecinta, o burta serioasa se poate plimba numai intr-o masina mare.

    Cel mai interesant lucru este alegerea motorului. Diesel de 1.9-2.2 litri. Daca exista variante de putere, cel mai puturos. Ca sa consume putin bre, ce crezi!? Nui sta omul sa se gandeasca ca pretul in plus platit pe un motor diesel fata de unul Otto si diferenta de pret benzina/motorina fac ca consumul mic sa faca o diferenta in 4-5 ani numai daca faci 50.000 + km pe an. Asta ca sa nu mai vorbim de costurile mari de intretinere.

    Alta tampenie legata de modul de alegere a masinii: in nici un caz varianta in 2-3 usi! Nu tati, nu conteaza ca omul merge 75% din timp singur in masina, trebuie sa aiba limuzina in 4 usi. Nu se gandeste ca la varianta coupe usile din fata sunt mai mari si in felul asta burta se strecoara mai usor pe scaun. De ce sa rabata spatarul o data pe an, cand isi urca copiii ca sa mearga la mare?

    Urmeaza alegerea portbagajului: sa fie cat mai mare! Zici ca isi cumpara masina ca sa aprovizioneze magazinul cu marfa din Doraly! Dupa ce deschide usa in showroom si se uita la bord, romanul nostru cere sa i se deschida portbagajul. Asta tre’ sa fie o reminescenta din vremea penuriei comuniste, cand daca aveai rude la tara erai un norocos, ca puteai sa umpli portbagajul (imens pentru clasa ei) al Daciei!

    Deci de aia Passatul e masina ideala: nemteasca, 1.9 TDI 120 CP, 1.5 tone, portbagaj mare, piele, 4 usi si caroserie 3 volume. Alegerea e clara. Mai trebuie ca banca sa dea cei 30.000 de iepuroi. 🙂

  • Sandy : Auzisem povestea si pentru alte branduri…e oricum aplicabila mentalitatii in general.

    Tudy : Chiar sunt viitorul, dar nu pentru Bucuresti…asta mai are cateva stagii intermediare.

    R.Inedit : Nu e o masina proasta doar ca e intr-adevar mult prea scumpa comparativ cu alte masini in aceeasi bani si cu alte dotari.

    Drace : Mazda are design cam peste orice masina germana si la fel aveau si hondele pana sa o dea in SF-uri cu CIvic-ul remodelat. Toyotele sunt uratele. Tocmai, mi se par oribile designrule nemtesti cu mici exceptii (vreo doua opeluri). Nu stiu de ce VW a preferat sa remodeleze in halul asta GOlful…era decent 🙁

    Nici Kia Ceed nu e o masina urata si nici frantuzestile noi (noul Megane si noul Laguna) doar ca in general da, sufera si francezii la design.

  • Ipo : De acord cu tot mai putin cu cele doua usi. Nu prea inghit masinile cu doua usi pentru ca m-am aflat de multe ori pe scaunul pasagerului din spate. E o chestie de confort acolo. Daca iei masina pentru tine si jobul tau, e perfec cu 2 usi dar daca e genul de ”family\friends” car nu mai e asa ok. Problema e ca masinile astea sunt de tip executive, sunt excesiv de largi.

  • Drace : Apropo de designuri, ce zici de ultima gaselnita Kia..Kia Soul 😀 ? Este ca arata ca o masina din guma de mestecat 😀 ?

    http://www.carslash.com/wp-content/uploads/2008/09/2010-kia-soul-02.jpg

  • Pai daca eu cumpar o masina, o cumpar pentru mine! E treaba pasagerului, daca nu-i convine, sa mearga cu autobuzul. 😀
    In alta ordine de idei, chiar si in cazul familiilor cu 2 copii, de cele mai multe ori soferul merge singur (la serviciu, cu treaba in oras). Copiii se pot strecura usor in spate, iar portbagajul in cazul unei vacante nu e afectat. Si, pe langa faptul ca de obicei varianta in 2 usi arata mai bine, mai sport, e si mai ieftina. Uite un exemplu de la Kia C’eed, ca tot era mentionata:
    http://articlesofton.files.wordpress.com/2009/03/kia_ceed.jpg

    http://www.kia-world.net/wp-content/uploads/2007/07/kia_pro_cee_d_01.jpg

  • Stiu varianta Sport dar imi place mai mult cea normala si faceliftul ce-i urmeaza 😛

  • @Krossfire: Sunt foarte pretentios in ceea ce priveste designul exterior, de exemplu modelul anterior de Audi A3 mi se pare foarte urat, la fel si varianta in 4 usi de la actualul A3, in schimb cel cu numai 2 portiere mi se pare nemaipomenit: atat de importante sunt detaliile, stiu ce spun cand vorbesc de producatorii francezi sau asiatici. Poate este de vina si faptul ca mie imi plac mult masinile vechi in 2 usi, dar nu stiu cat de practice mai sunt in ziua de azi, mai ales privind normele de siguranta si poluare. Daca nu o sa reusesc sa-mi iau un A3 (fara sa fac rate), urmatoare optiune ar fi Golf (imi place toata seria de la 4 la 6, indiferent daca e in 2 sau 4 usi), categoric benzina, minim 1,6l.

  • Esti impotriva dieselului sau pur si simplu conduci mai agresiv de felul tau 😛 ?

  • Dieselul e pentru tractoare, nu o sa dau zeci de mii de euro pe o masina ca sa o injur in fiecare zi, categoric benzina. O parte din motive le-a enumerat si IPO, si mai sunt si altele pentru care prefer benzina, mai ales in Romania. Kia in 2 usi mai merge, dar modelul in 4 arata ca un mocasin.

  • @Drace: cu A3-ul m-ai nimerit. prietena mea are unul de o luna! 🙂 Si da, e varianta aia basita in 4 usi, care arata ca un break si mai are si nume de fite: SportBack. Pfff, design fail. Si sa nu mai zic de interior, ma asteptam la altceva la banii aia. Dar deh, gusturile nu se discuta.

    In alta ordine de idei, exista placere si in condusul de diesel. Sentimentul ala ca trage foarte tare de jos, de la 1800 de ture. Asta e din cauza cuplului. Pentru un 4X4 mai rough este ideal. Si in ultima vreme a evouat mult dieselul si se fac si motorase mai mici, gen 1.5, cu puteri rezonabile, silentioase si economice. Dar tot benzina ramane baza.

  • @Ipo: Da, e bine ca fiecare sa-si aleaga masina asa cum ii place, si dupa posibilitati. Masinile de teren sunt altceva, cele de viteza la fel, cele de lux… dar pentru modelele mai ieftine din clasa compacta, spre care ma indrept, prefer benzina.

  • Acum doi ani, inainte sa imi iau masina, am cerut cit mai multe pareri, in special in privinta dilemei zilnice: daca ai 10.000 de euro cumperi o masina mai proasta la prima mina sau o masina nemteasca la mina a doua?
    Am intrat pe forumuri, am discutat cu multe persoane, pina la urma am realizat ca opiniile sint atit de diferite, incit nu poti extrage o concluzie clara. Dupa patru luni de sfaturi pretioase din partea tuturor (aproape toate opiniile batindu-se cap in cap), am decis tot dupa capul meu, tinind cont de particularitatile situatiei in care ma aflam: aveam nevoie de o masina mai mare, care sa nu ma lase in desele drumuri pe care le fac in afara tarii. M-am decis pentru o masina noua, am ales Chevrolet Aveo (din pacate am aflat prea tirziu ca se facuse de cacao la crash test). Ma rog, a fost decizia mea si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni pe acest subiect.
    Tot ce pot sa spun este ca nu as mai apela la dealerul masinii (stie toata lumea care este, ca e dealer si pentru Opel). Sint pur si simplu nesimtiti si scumpi. Despre masina insa nu ma pot plinge: are doi ani, am facut zeci de drumuri Iasi-Budapesta cu ea, vreo patru drumuri Budapesta-Viena si unul Budapesta-Bratislava. N-am avut nici o problema, in afara de consumul putin cam prea mare.
    Cunosc francezi si germani care sint entuziasmati de Logan si (mai nou) Sandero. Nu sint fraieri, stiu foarte bine care este calitatea, insa ei sint pragmatici: aleg in functie de ce isi doresc si in functie de raportul pret/calitate. M-am intrebat intotdeauna cum de un neamt prefera sa isi cumpere un Logan nou decit un Audi la mina a doua din propria-i tzara (si care deci nu e rupt pe drumurile din Romania). Nu am gasit inca un raspuns.

  • Raspunsul ar putea veni din faptul ca sunt oameni care prefera sa stie exact ce basini s-or tras in orice scaun pe care isi petrec timpul.

  • @Krossfire – ioai, cunosc o gramada de omi ce nu arunca nici macar doi bani pe aspect, io-s unul dintre ei.
    De curand mi-am recuperat Ka-ul (ca nu mai prindeam loc la Polo, jumatatea l-o asimilat 🙂 ), mereu rad omii cand vad galiganul ce coboara dintr-o rosie (bine ca nu-i roz) mica si cracanata, ai de ma cunosc nu se abtin si imi trantesc vesnicul “m-ai spart”, iar raspunsul, inevitabil, ii “n-am avut placerea”.
    Serios acum, chiar imi place forduletul, mic, fasnet, stabil, lesne la pret, ii minunat pentru oras.
    Unde mai pui ca fac echipa buna cu el, parchez aproape oriunde (un petec mic de asfalt ii de ajuns), si starnim zambete mereu.

  • Ce-mi place :))
    Ori e Logan ca poti sari orice bordura cu el ori trebuie sa fie urmasa Peugeot-ului 206-207 care, de vreme ce Daewoo a decedat iar Hyundai-ul s-a demodat, poate fi doar Kia.
    Si apoi da-i cu Audi-ul, cu Mertzanul si cu Bmw-ul . Ca, ma scuzati de intrebare, de ce ?
    Ai potrivit cuvinte interesante despre masini si iepuroi. Comentariile sunt si ele interesante. Vad ca s-a ajuns chiar si la diesel versus benzina. repet; frumos, chiar deosebit. Dar de ce isi cumpara romanul masini de multi bani si cai putere doar ca sa le frece in a I a si a II a ori s ale parcheze pe langa tomberoane nu vorbim ?
    De ce isi fac leasinguri dar continua sa traiasca in chirie sau mancand la masa alor batrani nu vorbim ?

    Si daca tot se insira nume, firme si capabilitati, zau, terminati cu prostiile :)) Fordul Fusion de ce nu va ajunge. De ce tot intrati pe forumuri si va luati informatiile de pe net ? De ce nu apelati la un om platit sa aiba de-a face cu masinile atunci cand va trebuie un sfat ? Ce e un milion peste cei 30.000 de iepuroi ? 🙂 Sau, Top Gear ce are ? E in engleza sau cum ? 🙂
    Si pentru a ramane in tema, de cand cu criza asta mai stiti cat costa un Volkswagen Tiguan sau un Nissan Murano ?
    Hai, spune-ti-mi ca sunt modele vechi :))

  • white wolf are evident dreptate. vw masina pentru mase? de cand asta, de cand o masina de 30.000 de euro e pentru mase? noroc cu criza ca mai pot fi cumparate. ce lefuri credeti ca au nemtii? pe urma o fi ala cu imprumutul prost si cocalar, cu siguranta, dar fiind si roman poate stie ca e prea sarac sa cumpere ceva ieftin. eu am vw de cand ma stiu. ultimul model e un bora luat de nou acu vreo patru ani ( aici sunt de acord cu autorul postarii, chiar daca aveam banii si ii am inca, nu am vazut rostul sa iau citamai ligheanul ca sa ma vada vecinul). dar avantajul la vw-ul asta e altul. nu se strica. in patru ani s-a ars un bec de la un stop pe frana. a, si s-a infundat si o tasnitoare de aia de la parbriz. si mai consuma si mai nimic. cam ca la logan, nu? la nemti le place ca dau cinci mii de euroi si dupa juma de an maxim arunca Loganul. cam asta e.

  • White-Wolf : Ford Fusion imi placea la nebunie cand s-a lansat, acum astept un facelift. Vazusem o versiune cu bullbar in fata. Arata si se comporta ca un mini SUV cu un consum super ok si sasiu mai rezistent decat ai zice. Si Suzuki SX4 era ok pe zona asta (varianta crossover cu motorul ala minuscul) de umblat prin padure 😛

    Kia Ceed e o masina ok pentru ca e decent dotata. relativ puternica, sigura si stabila in destul de putini bani (mai ok vizibil decat 206 pe hartie) doar ca lipseste o treaba : Garda la sol e mica si deci nu e indicata sa cari coceni in ea. Romanul se intrebaa mereu ”Si daca plec la munte prin baligi si noroi” ? E prevazator…

  • desigur : Uita-te la cate tone de Golfuri si Passaturi sunt in Bucuresti. E o zona in militari unde gasesti nu mai putini de 14 VW-uri intr-o parcare de 18 (unde sunt parcate 23, dar asta-i alta treaba)

    Bora nu e bun pentru romani nene, ca e cam ieftinel el de felul lui (e cam in aceeasi gama cu Mazda si Toyota la accesibilitate pret si dotari). ROmanilor le trebuie musai o masina care sa sperie ori Bora e mai finuta asa, mai asezata :p

    Anormal : Ford Ka are o acceleratie de-a dreptul uluitoare. Nici eu nu ma omor cu designul lui dar am condus putin masina unui prieten. Sprintena.

  • Pai face lift-ul s-a cam facut si poarta numele (mirean) de Ford Kuga. Anul asta au scos si varianta de 200 de cai pe benzina (total inutili in oras, normal) desigur; platforma de Focus, dragutel dar Tiguanul ramane mai avantajos.
    Cat despre Kia, zau, sa lasam
    E un lighean oricum te-ai uita la ea sau te-ai aseza in ea. Nu-i nici rigida , nu-i nici soft, n-are nici zvàc si nici capabilitati in viraje. Are, in schimb, beculetze si suporturi de pahare
    🙂

  • PUBLICITATE. Anunt oficial lansare de carte – http://supermen01.wordpress.com/ BONUS! Pisica autorului!

  • @lepton: apropo de obsesia “pentru export” – nu-i asemanatoare cu a face curat mai bine cand iti vine cineva in vizita si a trai in rest in jeg?

    @tudy: absolut de-acord!

    @krossfire: calitate americana este contradictie in termeni. americanii stiu asta, europenii, nu – tot ce stiu europenii este ca americanii “n-au istorie”. americanii au dominat piata de consum prin cantitate, nu calitate, si prin marketing superior. (a ajutat si ca dupa razboi n-au avut practic concurenta la nimic o vreme indelungata)

  • Kuga nu are treaba, imi pare pe alt sector si e clar pe alt sector de pret 🙁

    Ti-am zis, de placut (si sper ca in urmatorul an sa am ocazia sa-mi iau in sfarasit un titiu) mi-a placut mult Mazda 3 ca feeling si design. E si destul de sprintara doar ca am aceeasi obiectie pe care o am si fata de Mazda 2 : Lipseste scutul iar botul este extrem de expus zdrobirii dupa cum am si vazut prin Bucuresti.

  • Probabil daca as avea bani cazuti din cer, nu de la banca m-as orienta spre o Honda din acelasi motiv din care cineva s-a orientat mai sus spre VW : Nu se prea strica (cunosc doi posesori) si au niste motoare excelente (pretul nu e atat de piperat la Civic Sedan – Civic-ul S & R nu-mi place, arata ca o racheta)

  • Cati nu am vazut eu de astia acum vreo 3 ani. Acum stau si plang dupa ele, ca n-au de unde plati ratele sau sa isi ia benzina.. ( ma refer strict la zona in care am stat, care e mult mai saraca decat Bucurestiul ).

    Melodia aia cu Chacaron m-a ….. “surprins”. Zici ca era un bogatan care n-avea ce face cu banii si a inventat o melodie la betie. Numai ca nu mai stia versurile si a bagat ceva la nimereala.

  • Sunt pline firmele de leasing de masini ieftine 🙂

  • Desi cam tot ce s-a spus aici e adevarat, as vrea sa va intreb ceva. Sincer, ati zbura cu un avion Made in China?

  • Supermen : Acu lansezi bre cartea, in licenta ?

    Dan : Daca e facut de o firma mare dar in fabrici chineze nu ma deranjeaza. Nici compania principala a Chinei nu e deloc rea. Avioanele nu-s totusi bunuri cumparabile la suta de bucati 😛

  • Am terminat de citit articolul, şi până am citit şi comentariile am uitat ce vroiam să spun…
    Oricum, legat de adresa mea … uite asta e cea corectă … legat de mine … mai pierd vremea până revin pe blog … am o mulţime de povestit 🙂

  • 1. Cred ca masinile germane sunt printre cele mai bune.
    2. Omul e interesat mai mult de luciul vopselei decat de dotari.
    3. Intr-un fel ii inteleg pe acestia care s-au chinuit pentru niste bani si vor ceva bun. Cred ca la 10-15k poti lua o masina de familie rezonabila.
    Nu-i inteleg cand isi cumpara masina de 30oooE si ei stau in garsoniera. Stiu un caz cu un tip patron de firma de constructii: el statea cu nevasta si 3 copii la 2 camere, iar ei aveau fiecare masina lui (dintre care un q7 si un x3) si o casa de vacanta comuna la munte.
    Exact cum spui tu: ei repara tevi sau arunca mortar pe pereti si coboara din audi la mana a nspea. Faza e ca dupa cateva luni se strica masina si nu mai avea boul bani de reparatii.
    Plus ca la mana a doua te poti lauda ca e speciala, ca a fost a unui mare director, facuta la comanda, intretinuta special, a fost luata la reducere 50% si alte minciuni.

  • Filozoful : Trecusem doar Jorjetter in blogroll. Anunti cand revii, schimb oricum.

    Ciolanus :

    1.Sunt bune, nu zic nu dar de cele mai multe ori nu sunt ceea ce cauti cu-adevarat. Daca eu sunt un individ cu un salariu de 1000 de euro, care lucreaza in managementul inferior si folosesc masina pentru servici si inapoi si vaf pentru a ma duce la tara in oraselul vecin, nu mai degraba imi iau ceva ce consuma putin ?

    2.Mai nou am vazut ca e trendul sa iei dotari si sa-ti bagi ceva in motor, sa vada lumea ca ai GPS desi tu dai numa ture de bloc.

    3.Da, asta cu lauda la mana a doua am mai auzit-o doar ca atunci cand iei la second iti mai pastrezi 1-2000 de euro de bagat in reparati si completari. Cum spuneam, poti lua lejer Kia Ceed, o masina sigura si destul de ”bulky”. Este, asa cum a spus White Wolf o masima mediocra dar daca faci aceeasi treaba de 12 ani trebuie sa te intrebi clar : Bai nene, nu cumva eu sunt de o masina mediocra ? Ma rog, mai ai si Fiesta, Fusion, Punto, Mazda 2 , etc.

  • Mda. Kia Ceed nu este altceva decat o maşină comercială. Are aspect de piaţă şi tocmai de aceea s-a vandut foarte bine. Au mizat pe faptul că predecesoarele ei sunt foarte bune. Vezi Sportage, Sorento, Carens, Cerato. Apropos eu am o Cerato de cinci ani şi pot să vă spun că este fabuloasă. M-a costat întreţinerea sub 1000 de ron pe an. Şi am parcurs 187.000 de km. Sincer am avut de ales între mai multe mărci. Mi-aş fi permis. Dar chiar nu am vrut altceva.

  • Tocmai, ca au mizat pe faptul ca nu s-au vandut foarte bine in Europa, au analizat piata si impreuna cu doi designeri plecati de la Volkswagen au facut o masina cu design European pentru drumurile europene, produsa in Europa (Slovacia – nu au mai platit importuri UE)

    Varianta Hyundai i30 e produsa in Coreea, de-aici si diferenta de pret).

    Cerato si Carens sunt deja alta clasa (felicitari dar na, romanul tipic nu stiu daca isi permite) iar Rio este pe platforma de Accent dar este vizibil superioara. Pana la urma la ora actuala Kia – Hyundai e o fuziune.

  • Later, retarded update : De pe automarket ”E cam scumpa Honda Acord asta….la banii ei imi iau un SUV mediu mai slab. Asta e masina pentru cei care nu castiga bani prin munca, restul..mai bine iau un SUV” (Idiotul satului)

  • Ai uitat de romanii care fac combinatii si isi iau masini “de la baietii” si dupa 3 luni de glorie in care au claxonat toate pitipoancele de pe trotuar dau masina gaj la alti “baietii” ca nu le-a iesit alta combinatie…

    Si ar mai fi si aia care vand pamantu bunicilor de la tara si isi cumpara un bmw second din care urla maneaua…

    You’re gettin sloppy, mister! Inainte erai mai atent la categorii :))

  • Eram, dar n-aveam licenta pe cap 😀

  • Si chiar nici un membru de prin fan clubul Kia nu indrazneste sa faca un review favorabil pe aici ?
    :))

  • Nu prea au nevoie, masina e ok pentru ei, ofera destul de mult la banii astia si personal as avea mai degraba incredere in Kia decat in Punto sau Hyundai doar ca na..cum ai zis, e o masina mediocra.

  • Pe’aici, prin Germania, se spune ca cine are o masina foarte mare are o altceva foarte mica.

    Golf, masina de femei? Hah! Nu stiam, invatam lucruri noi.

  • lol. am un var care chiar passat si-a luat si acum chiţăie de foame :))

  • Monstrumarin : Presupun ca-i motorina, nu intretinerea.

    Pinocchio : Reclama la Porsche (dealer) de prin 1980 – Got a small PENIS ? ….if you feel the need to overcompensate, by all means OVERCOMPENSATE (Poza cu porsche in format bleed, pe absolut toata pagina)

  • Iesirea din saracie, accesul brusc la resurse, bre. Suntem ca niggerii din state, ne-am pune spinnere si la prajitorul de paine.

    Rolul primar al bunurilor care se vad social este sa urle in gura mare ca o duci bine.

    Show-off, tot.

    Cred ca argumentul asta depaseste atributele legate de functionalitate, beneficii rationale, de foarte multe ori.

    Forme fara fond. O fi mai de mult trendul asta, daca l-au observat si Titulescu, si Caragiale.

    La mine, in Bistrita, capsunarii isi fac toti case cu 2-3 etaje, din care mobileaza si locuiesc doua camere, la parter. Din care una e bucataria.

    BMW, care sponsorizeaza conferintele TED, in Romania este Beamve, masina cu geamuri tuciurii.

    E un spectacol amuzant.

    Am fost frapat cand am mers in Franta. De ce casele erau mult mai mici dar aveau gradini mult mai mari? De ce masinile lor sunt 206-uri si twingo zgariate? De ce nu SUV-uri?

    Ei nu tre’ sa demonstreze nimic. Cred ca au trecut de faza cu show-off-ul, adolescenta consumerista.

  • Nu poti spune despre o Kia Cee’d ca este un lighean. Conduc o Kia pro_cee’d de 1 an si cateva luni si nu numai ca se conduce foarte usor dar si atrage priviri (cand e curata heh). Singura problema cu aceasta masina este valoarea de revanzare scazuta, ca deh, nu e masina nemteasca. Asta cu toate ca in testele efectuate de aceeasi revista germana care a rasturnat Loganul mai demult Kia Cee’d a avut rezultate mai bune decat Golf V sau Auris…

  • Feiz : Nu spune nimeni ca e lighean ci doar ca e cam mediocra (bine, are si un pret). Valoarea de revanzare ar trebui sa fie ceva mai mare pentru ca are garantie mare.

  • Sebastiano : Vezi Latvia, este un super articol pe tema despre falimentul tarii asteia care a prins un moment de reviriment economic si astfel oamenii, frustrati puternic de comunism s-au trezit cu BMW in curte desi stateau in garsoniere comuniste jegoase.

    http://www.ft.com/cms/s/2/021831a2-4e5c-11de-a0a1-00144feabdc0.html

  • Apropo de epatare: imi aduc aminte de ultimii ani de liceu/primii de facultate cand mobilele abia incepeau sa devina obiecte de “masa” si pe la noi. Ma iritau enorm aia cu telefoane de “fitze” care imi cereau “caramida” mea sa dea un bip. Deh nu mai aveau credit :)).

    Cat despre cei care se imprumuta pana peste puteri sa isi ia una sau alta eu zic ca nu e rau. Se stimuleaza consumul si asta e la baza societatii noastre capitaliste.

  • Da, dar se stimuleaza prost consumul. Normal ar fi ca interesul sa mearga pe consum prelungit nu pe achizitionarea unui singur produs ultra sucmp odata.

  • @krossfire: cineva a zis mai sus, in mod eronat heh, despre cee’d ca-i lighean 😛

  • că tot veni vorba de WV Passat, am găsit în state una la 6000$ aproape nouă. n-au mai putut oamenii să-şi plătească leasingul şi o vindeau băieţii pe ebay. de la cât a costat nouă (că era full options) până la 6000$ e cale lungă…

    să nu mai spun de un WV Jetta, care era 4500.

  • … poate ca masinile germane nu sunt mai bune, dar ceea ce se vede, mai ales pentru cineva care nu se pricepe la mecanica, este designul, iar masinile frantuzesti arata intr-un… fel care ma face sa cred ca stilistii lor cu siguranta au fost corigenti la desen cand erau mici, pentru ca un copil de gradinita talentat deseneaza masini mult mai frumoase. Categoric nu pot sa platesc 20 mii euro pe ceva urat.

  • Bai’inteligentilor’care va fi continuarea logicilor voastre sa ne si imbracam in functie de rangul social ca in sec.xv?Daca imi place o masina puternica si ma simt in stare sa o conduc mi-o voi lua.

  • @nka21 – Da, și ar trebui introdusă eugenia și votul cenzitar, special destinate celor ca tine.

  • Sa stii ca chiar imi place Eugenia si nu oricine munceste
    ‘fizic’ nu isi poate permite o masina scumpa decat prin credite.Probabil va satisface ideea si o gasiti singura justificare dar sa stii ca faptul ca a-ti baut cativa ani prin facultati nu va da dreptul sa judecati pe cineva.

  • Dreptul nu, dar inteligenta pentru a o face cum trebuie, da 😀 (Desi aia n-are practic o legatura cu facultatea)

  • Cu inteligenta ta trebuia sa stii ca pentru un salariu mediu limita creditarii era pe la 20000 de euro.Probabil ca suntem din zone diferite ale tarii.La noi in vestul tarii cei cu credite se multumeau cu un golf 3,4 sau o astra dar oricum ideea pe care o sustin este ca banii se pot castiga in multe feluri nu doar pupand sefii sau patronii prin birouri.Despre cei cu audi in fata garsonierelor,desi nu ma numar printre ei,nu cred ca 10000-15000 euro cat costa masina ii ajungeau pentru un apartament sau o casa mai ales in Bucuresti de unde cred ca esti.Trebuie sa fii mai ingaduitor cu dorintele unor semeni de-ai nostri.

  • Stai calm, ca nu o zisesem cu rautate. Sunt din Valcea chiar daca acum stau in Bucuresti. Problema e de prioritati. Ok, nu-ti ajung 50 000 de euro (cat costa minim o masina noua, presupunand ca nu-i doar credit ci si economii sau credite multiple) pentru un apartament dar nu-i mai logic sa ti-l pui ca prioritate si sa te multumesti cu o masina decenta la un pret decent ?

    Am mai vazut situatii de tip : Am condus Dacie toata viata. Acum ma rasfat si imi cumpar Mazda 6 de 30 000 de euro ! Inteleg problemele unei anumite varste dar in perioada de criza generalizata se vad cel mai bine falsele prioritati.

  • the good thing about the Nissan Murano is that it looks very sexy and tough’.*

  • the nissan murano is a bang for the buck car, i own one and i would have to say that this is a great car .:,

  • @krossfire: omul s-a imprumutat de mai mult decat poate duce si acum vrea sa se simta rege (…) E destul de ”bengoasa” ? O sa arda Gigel de la patru cand ma urc in ea ?

    Păi nu prea ţine teoria asta, fiindcă presupune că Dorel de la trei şi cu Gigel de la patru nu au alt obstacol de trecut decât banii. Dacă au dobândit de undeva banii pentru obiectul în cauză, şi mai apoi au banii de carburant, revizii, piese şi asigurare, înseamnă că şi-l permit.

    Ori a-ţi permite sau nu ceva depinde şi de alte câteva chestii.

    Contraexemplu: pe vremea când era Hugo Boss pe Calea Victoriei, nu era o realizare extraordinară să îţi iei de la ei un costum. Era un efort financiar, dar unul posibil.

    Şi după aia ce aş fi făcut cu el? Îl toceam pe un birou prăfuit? Mă duceam la Pizza Hut în el? Îl afumam ca pe cârnaţi într-un bar din Centrul Isteric? Striveam ţânţarii pe el la o terasă din Herăstrău? Îl agăţam şi deşiram prin metrou? Mai ales ştiind că tot ce fac designerii mari la preţuri accesibile nu e deloc rezistent şi e prost cusut?

    Deci chiar dacă aveam banii, nu îmi permiteam acel ceva fiindcă nu trăiam printre oameni care să poarte regulat Hugo Boss şi care să ştie ce-i aia. Dacă aş fi trăit printre ei, în mod sigur aş fi avut destui bani încât să nu mă mai uit la cât costă şi destule ocazii de a ieşi în public cu el acolo unde ar fi fost apreciat.

    La fel cum în prezent nu îmi permit să fac doctorat: costurile sunt accesibile, de carte nu mi-e frică, dar totuşi nu am ce face cu el, după scandalul Ponta-Copy-Paste în mod sigur nu l-ar aprecia nimeni şi nici sporul la salariu nu l-aş dobândi. E o inutilitate cu pretenţii.

    Cel care aruncă banii nu demonstrează că are prea mulţi bani şi îşi permite asta, ci doar că e un idiot.

  • Pai da, dar Gigel de la patru e genul de om care poate aprecia un Audi second hand.

  • Şi cu toate astea dealerii de maşini au început să falimenteze unul câte unul, Hugo Boss a plecat de pe Calea Victoriei, iar dinozaurimea universitară te trage de mânecă să vii la ei doctorat 😛

  • Pentru ca atunci cand vorbesti despre “obiecte de statut”, e suficient sa le ai in cercul in care vrei sa epatezi…nu conteaza de unde si la ce pret. Esti sefu’ la tine in sat pentru ca ai Audi din 1997, luat de la bulgari. Ai Audi, nu Audi nou, dar e suficient.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *