Sa epatam domnilor, sa epatam

Nu are sens sa ma trezesc acum, la spartul targului, pentru a explica ca frustrarea romaneasca da nastere la o natiune de posesori de masini straine si celulare de 20 de milioane, oameni gata sa fie aruncati in strada in fiecare moment dar mandri ca au putut jigni un alt amarat.

Cu toatea asta, am fost intotdeauna curios sa vad ce pasi urmeaza unii pentru a-si alege masinile Curiozitatea a aparut cand in anul I, odata ajuns in Bucuresti am intalnit o cativa studenti si parinti de studenti care conduceau aceeasi masina : Volkswagen Passat, luat in leasing sau rate. Despre obsesia neintemeiata pentru masini germane am mai scris in trecut si nu o sa revin doar de dragul de a ma lungi. Cert este ca sistemul de alegere al unei masini la romani are un circuit destul de dubios. Cu aportul unei cunostinte care a lucrat la o reprezentanta, l-as rezuma cam asa :

Proaspat imprumutat de 30 000 de euro, suma pentru care va plati o viata, romanasul se grabeste in prima reprezentanta a unui producator german , de preferat VW, Opel sau Skoda (germana oricum in ochii lui).  Dealerii in general il intuiesc de la usa : destul de prost imbracat, neingrijit si cu o figura intre sictir si aroganta . Ar face tot sa nu para picat din cer insa e clar  : omul s-a imprumutat de mai mult decat poate duce si acum vrea sa se simta rege. Cu pasi largi, hotarat, romanasul se indreapta catre primul model din raza vizuala.  Modul lui de inspectie nu va implica niciodata un test-drive si nici urcarea la volan. Exista un singur test valabil , testul epatarii : E destul de ”bengoasa” ? O sa arda Gigel de la patru cand ma urc in ea  ? Nu are importanta ca VW e privit ca un brand de masa mai peste tot, omul nostru de mic isi dorea obsesiv o masina germana. Ajunge la un Golf 4 Full Option : 20 000 de euro. Da, dar el a imprumutat 30 000 iar masina asta este mica, e ”de femei”. Daca iei 30 000 de euro, dai 30 000 de euro ! El vrea o masina mare. Odata ajuns la Passatul dorit, nu se mai uita la dotari . Il vrea ! Intrebarea seaca a dealerului despre test-drive devine instantaneu retorica. Omul si-a gasit masina !

Desigur, o sa-mi spuneti ca exagerez, si ca multi dintre romanii verzi au masini luate la second din afara. Acelasi criteriu, doar ca alti dealeri si alti bani imprumutati. Apoi, dupa ce ai facut un astfel de efort regal pentru o masina care nu-ti trebuie, poti sa o conduci altfel decat agresiv si lipsit de orice urma de respect in trafic ?

Cand a inceput mania imprumuturilor, al caror avant a fost din fericire taiat de criza, aproape in fiecare saptamana gaseai cate un proaspat imbogatit. Unul care toata viata tacuse si incasase in vreo uzina acum conducea un Audi luat la second, avea telefon Touch Screen si se ducea sa repare instalatii in costum. Maxim 2-3 luni dura toata sarada dar era suficient cat sa moara de ciuda dusmanii, vecinii si familia. Nu e in niciun caz vina masinilor sau a dealerilor ci strict a frustrarilor romanesti post comuniste. Oameni ajunsi intr-o perioada in care cei mai inteligenti ca ei au inceput sa aiba, nu sa rabde cu toata lumea, au acumulat mai multe frustrari decat poate duce ratiunea.

Un citat deosebit de pe un forum, pe tema dezbatuta mai sus ”Mi-am luat si eu o Kia d-asta (n.n : Ceed) dar e joasa rau la sol si scaunele sunt cam tari.  Nici culoarea nu-i grozava. Initial voiam Logan dar am zis sa ma rasfat, ce dracu”.

P.S 1 : Am ales un nou imn al invatatului pentru licenta pe ultima suta de metri Chacaron Macaron”.  Sublima piesa subliniaza perfect la nivel liric starea in care ma gasesc la ora actuala.

P.S 2  : Ca tot vorbim de VW , oamenii au gasit o super metoda de-asi promova noua dubita de familie : The Volkswagen Baby Maker (via Raluca).

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.

Subscribe
Notify of
guest

74 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
lepton

Am citit si articolul cu obsesia pentru masini germane. Sunt de acord 100% cu ce ai scris, voiam numai sa fac niste remarci cu privire la niste obsesii ale romanilor in calutate de consumatori. Prima ar fi ca romanii gandesc national. Masinile sunt nemtzesti, frantzuzesti, italienesti sau japoneze, marca intereseaza mai putin. E irelevant ca Opelul nu se compara nici pe departe cu Mercedesul, e “nemtzoaica”, deci e buna. Genul asta de gandire s-a format inainte de ’89 cand puteai cumpara creioane si ascutitori chinezesti, baterii bulgaresti, storcatoare de rufe rusesti etc., marca nu avea importanta in tarile comuniste, ci faptul ca erau facute de alte natii “pentru export”. De asta unii isi cumpara azi Logan de la unguri, pentru ca ala a fost facut “pentru export” si are piese mai bune. O alta consecinta a anilor de comunism a fost obsesia aproape bolnava pentru calitate. In vremurile alea daca iti cumparai ceva, apai musai trebuia sa fie calitatea intai sa te tina o viata ca a doua oara nu se stia cand mai aveai ocazia sa cumperi produsul respectiv. Ideea de raport calitate/pret e aproape straina romanului. De aia isi iau romanii Audi si BMW, “ca alea sunt facute… Read more »

Neliniştitu'

Răspuns corect: da! Aşa va fi mult timp d-aci încolo, că e pă trend să ai maşini germane. Uite, d-aia nu-mi mai iau A-Woody sau Bemve, pentru că prea s-a umplut ţara de ele!
PeSeu: Piesa e beton şi sper să fii ceva mai inteligibl la licenţă decât ăla. 😀 Şi, bineînţeles, să fii înconjurat de bunăciuni. :))

DeMaio

Şi, doamne, câtă dreptate ai iar 🙂

Tudy

bicicletele reprezinta viitorul.. eventual, chiar ceva modele pegas adaptate pt 2009, date cu luciu pt fitzosi si cadru roz pt domnisoare…

sandy

Tudy:Roz? Yack…Purple is the future…

Kross: Nu mai stiu cine povestea…dar era o faza asa. Cand a aparut reprezentanta VW in Romania, primul client care intra pe portile magazinului o fost un tigan cu ghiuluri, imbracat tipic, puradei si pirande langa el, etc…tot tacamul. Si ii zice asa vanzatorului.
-Care e bah cea mai scumpa masina de aici?
-Pai sa vedeti…avem modelul asta, si acesta…si pe ce culoare doriti?
-Nu bah. Nu ma intereseaza ce culoare e. E cea mai scumpa?P-aia o iau.

romania inedit

E plina de lumea de din astia care nu au bani de un covrig , dar si-au cumparat Logan crezand ca au facut o mare afacere , cu toate ca ei nu merge decat cel mult o data pe saptamana la tara ca sa sape porumbii si sa-i vada vecinii ce bengosi sunt ei .

Dupa indelungi studii , am ajuns la concluzia ca cei mai frustrati sunt romanasii care isi cumpara Audi , pentru ca Audi este o masina scumpa si proasta .

Drace

E foarte adevarat ce spui, nu pot sa-i inteleg, am observat ca romanilor le pasa foarte tare ce masina isi cumpara unul sau altul, de aici probabil si nevoia de a-si lua una cat mai scumpa.

Pe de alta parte, foarte multe modele, in special frantuzesti si asiatice, au un design caraghios, sunt urate… in timp ce nemtii ofera masini cu un aspect decent incepand chiar de la clasele mici.

ipo

Ar mai fi cateva stereotipii legate de masina la romani. Dacia nu va putea sa faca niciodata o masina competitiva pentru pretul ei. Loganul pe forumuri si in comentariile de pe site-urile ziarelor injura oamenii Loganul de zici ca le-a facut ceva rau familiilor lor! Deci masina trebuie sa fie neaparat straina. Apoi trebuie sa fie mare. Aici cred ca are legatura cu ideea nespusa ca romanul cu burta o duce bine. Am vazut de nenumarate ori tot felul de cocalari prin metrou cu o burta incipienta “umflata” intentionat prin tricoul mulat. Iar bulibasa sau jmekerul de cartier, daca nu e un obez inseamna ca e sarac si n-are ce manca. Pe cale de consecinta, o burta serioasa se poate plimba numai intr-o masina mare. Cel mai interesant lucru este alegerea motorului. Diesel de 1.9-2.2 litri. Daca exista variante de putere, cel mai puturos. Ca sa consume putin bre, ce crezi!? Nui sta omul sa se gandeasca ca pretul in plus platit pe un motor diesel fata de unul Otto si diferenta de pret benzina/motorina fac ca consumul mic sa faca o diferenta in 4-5 ani numai daca faci 50.000 + km pe an. Asta ca sa nu mai vorbim… Read more »

ipo

Pai daca eu cumpar o masina, o cumpar pentru mine! E treaba pasagerului, daca nu-i convine, sa mearga cu autobuzul. 😀
In alta ordine de idei, chiar si in cazul familiilor cu 2 copii, de cele mai multe ori soferul merge singur (la serviciu, cu treaba in oras). Copiii se pot strecura usor in spate, iar portbagajul in cazul unei vacante nu e afectat. Si, pe langa faptul ca de obicei varianta in 2 usi arata mai bine, mai sport, e si mai ieftina. Uite un exemplu de la Kia C’eed, ca tot era mentionata:
http://articlesofton.files.wordpress.com/2009/03/kia_ceed.jpg

http://www.kia-world.net/wp-content/uploads/2007/07/kia_pro_cee_d_01.jpg

Drace

: Sunt foarte pretentios in ceea ce priveste designul exterior, de exemplu modelul anterior de Audi A3 mi se pare foarte urat, la fel si varianta in 4 usi de la actualul A3, in schimb cel cu numai 2 portiere mi se pare nemaipomenit: atat de importante sunt detaliile, stiu ce spun cand vorbesc de producatorii francezi sau asiatici. Poate este de vina si faptul ca mie imi plac mult masinile vechi in 2 usi, dar nu stiu cat de practice mai sunt in ziua de azi, mai ales privind normele de siguranta si poluare. Daca nu o sa reusesc sa-mi iau un A3 (fara sa fac rate), urmatoare optiune ar fi Golf (imi place toata seria de la 4 la 6, indiferent daca e in 2 sau 4 usi), categoric benzina, minim 1,6l.

Drace

Dieselul e pentru tractoare, nu o sa dau zeci de mii de euro pe o masina ca sa o injur in fiecare zi, categoric benzina. O parte din motive le-a enumerat si IPO, si mai sunt si altele pentru care prefer benzina, mai ales in Romania. Kia in 2 usi mai merge, dar modelul in 4 arata ca un mocasin.

ipo

@Drace: cu A3-ul m-ai nimerit. prietena mea are unul de o luna! 🙂 Si da, e varianta aia basita in 4 usi, care arata ca un break si mai are si nume de fite: SportBack. Pfff, design fail. Si sa nu mai zic de interior, ma asteptam la altceva la banii aia. Dar deh, gusturile nu se discuta.

In alta ordine de idei, exista placere si in condusul de diesel. Sentimentul ala ca trage foarte tare de jos, de la 1800 de ture. Asta e din cauza cuplului. Pentru un 4X4 mai rough este ideal. Si in ultima vreme a evouat mult dieselul si se fac si motorase mai mici, gen 1.5, cu puteri rezonabile, silentioase si economice. Dar tot benzina ramane baza.

Drace

@Ipo: Da, e bine ca fiecare sa-si aleaga masina asa cum ii place, si dupa posibilitati. Masinile de teren sunt altceva, cele de viteza la fel, cele de lux… dar pentru modelele mai ieftine din clasa compacta, spre care ma indrept, prefer benzina.

Andruska

Acum doi ani, inainte sa imi iau masina, am cerut cit mai multe pareri, in special in privinta dilemei zilnice: daca ai 10.000 de euro cumperi o masina mai proasta la prima mina sau o masina nemteasca la mina a doua? Am intrat pe forumuri, am discutat cu multe persoane, pina la urma am realizat ca opiniile sint atit de diferite, incit nu poti extrage o concluzie clara. Dupa patru luni de sfaturi pretioase din partea tuturor (aproape toate opiniile batindu-se cap in cap), am decis tot dupa capul meu, tinind cont de particularitatile situatiei in care ma aflam: aveam nevoie de o masina mai mare, care sa nu ma lase in desele drumuri pe care le fac in afara tarii. M-am decis pentru o masina noua, am ales Chevrolet Aveo (din pacate am aflat prea tirziu ca se facuse de cacao la crash test). Ma rog, a fost decizia mea si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni pe acest subiect. Tot ce pot sa spun este ca nu as mai apela la dealerul masinii (stie toata lumea care este, ca e dealer si pentru Opel). Sint pur si simplu nesimtiti si scumpi. Despre masina insa nu ma… Read more »

Mircea Popescu

Raspunsul ar putea veni din faptul ca sunt oameni care prefera sa stie exact ce basini s-or tras in orice scaun pe care isi petrec timpul.

Anormal

– ioai, cunosc o gramada de omi ce nu arunca nici macar doi bani pe aspect, io-s unul dintre ei.
De curand mi-am recuperat Ka-ul (ca nu mai prindeam loc la Polo, jumatatea l-o asimilat 🙂 ), mereu rad omii cand vad galiganul ce coboara dintr-o rosie (bine ca nu-i roz) mica si cracanata, ai de ma cunosc nu se abtin si imi trantesc vesnicul “m-ai spart”, iar raspunsul, inevitabil, ii “n-am avut placerea”.
Serios acum, chiar imi place forduletul, mic, fasnet, stabil, lesne la pret, ii minunat pentru oras.
Unde mai pui ca fac echipa buna cu el, parchez aproape oriunde (un petec mic de asfalt ii de ajuns), si starnim zambete mereu.

WhiteWolf

Ce-mi place :)) Ori e Logan ca poti sari orice bordura cu el ori trebuie sa fie urmasa Peugeot-ului 206-207 care, de vreme ce Daewoo a decedat iar Hyundai-ul s-a demodat, poate fi doar Kia. Si apoi da-i cu Audi-ul, cu Mertzanul si cu Bmw-ul . Ca, ma scuzati de intrebare, de ce ? Ai potrivit cuvinte interesante despre masini si iepuroi. Comentariile sunt si ele interesante. Vad ca s-a ajuns chiar si la diesel versus benzina. repet; frumos, chiar deosebit. Dar de ce isi cumpara romanul masini de multi bani si cai putere doar ca sa le frece in a I a si a II a ori s ale parcheze pe langa tomberoane nu vorbim ? De ce isi fac leasinguri dar continua sa traiasca in chirie sau mancand la masa alor batrani nu vorbim ? Si daca tot se insira nume, firme si capabilitati, zau, terminati cu prostiile :)) Fordul Fusion de ce nu va ajunge. De ce tot intrati pe forumuri si va luati informatiile de pe net ? De ce nu apelati la un om platit sa aiba de-a face cu masinile atunci cand va trebuie un sfat ? Ce e un milion peste cei 30.000… Read more »

desigur

white wolf are evident dreptate. vw masina pentru mase? de cand asta, de cand o masina de 30.000 de euro e pentru mase? noroc cu criza ca mai pot fi cumparate. ce lefuri credeti ca au nemtii? pe urma o fi ala cu imprumutul prost si cocalar, cu siguranta, dar fiind si roman poate stie ca e prea sarac sa cumpere ceva ieftin. eu am vw de cand ma stiu. ultimul model e un bora luat de nou acu vreo patru ani ( aici sunt de acord cu autorul postarii, chiar daca aveam banii si ii am inca, nu am vazut rostul sa iau citamai ligheanul ca sa ma vada vecinul). dar avantajul la vw-ul asta e altul. nu se strica. in patru ani s-a ars un bec de la un stop pe frana. a, si s-a infundat si o tasnitoare de aia de la parbriz. si mai consuma si mai nimic. cam ca la logan, nu? la nemti le place ca dau cinci mii de euroi si dupa juma de an maxim arunca Loganul. cam asta e.

WhiteWolf

Pai face lift-ul s-a cam facut si poarta numele (mirean) de Ford Kuga. Anul asta au scos si varianta de 200 de cai pe benzina (total inutili in oras, normal) desigur; platforma de Focus, dragutel dar Tiguanul ramane mai avantajos.
Cat despre Kia, zau, sa lasam
E un lighean oricum te-ai uita la ea sau te-ai aseza in ea. Nu-i nici rigida , nu-i nici soft, n-are nici zvàc si nici capabilitati in viraje. Are, in schimb, beculetze si suporturi de pahare
🙂

supermen01

PUBLICITATE. Anunt oficial lansare de carte – http://supermen01.wordpress.com/ BONUS! Pisica autorului!

zamolxis

@lepton: apropo de obsesia “pentru export” – nu-i asemanatoare cu a face curat mai bine cand iti vine cineva in vizita si a trai in rest in jeg?

@tudy: absolut de-acord!

: calitate americana este contradictie in termeni. americanii stiu asta, europenii, nu – tot ce stiu europenii este ca americanii “n-au istorie”. americanii au dominat piata de consum prin cantitate, nu calitate, si prin marketing superior. (a ajutat si ca dupa razboi n-au avut practic concurenta la nimic o vreme indelungata)

Mariuskl

Cati nu am vazut eu de astia acum vreo 3 ani. Acum stau si plang dupa ele, ca n-au de unde plati ratele sau sa isi ia benzina.. ( ma refer strict la zona in care am stat, care e mult mai saraca decat Bucurestiul ).

Melodia aia cu Chacaron m-a ….. “surprins”. Zici ca era un bogatan care n-avea ce face cu banii si a inventat o melodie la betie. Numai ca nu mai stia versurile si a bagat ceva la nimereala.

Dan

Desi cam tot ce s-a spus aici e adevarat, as vrea sa va intreb ceva. Sincer, ati zbura cu un avion Made in China?

Filozoful cu blogul

Am terminat de citit articolul, şi până am citit şi comentariile am uitat ce vroiam să spun…
Oricum, legat de adresa mea … uite asta e cea corectă … legat de mine … mai pierd vremea până revin pe blog … am o mulţime de povestit 🙂

Ciolanus

1. Cred ca masinile germane sunt printre cele mai bune.
2. Omul e interesat mai mult de luciul vopselei decat de dotari.
3. Intr-un fel ii inteleg pe acestia care s-au chinuit pentru niste bani si vor ceva bun. Cred ca la 10-15k poti lua o masina de familie rezonabila.
Nu-i inteleg cand isi cumpara masina de 30oooE si ei stau in garsoniera. Stiu un caz cu un tip patron de firma de constructii: el statea cu nevasta si 3 copii la 2 camere, iar ei aveau fiecare masina lui (dintre care un q7 si un x3) si o casa de vacanta comuna la munte.
Exact cum spui tu: ei repara tevi sau arunca mortar pe pereti si coboara din audi la mana a nspea. Faza e ca dupa cateva luni se strica masina si nu mai avea boul bani de reparatii.
Plus ca la mana a doua te poti lauda ca e speciala, ca a fost a unui mare director, facuta la comanda, intretinuta special, a fost luata la reducere 50% si alte minciuni.

Ganduri-libere

Mda. Kia Ceed nu este altceva decat o maşină comercială. Are aspect de piaţă şi tocmai de aceea s-a vandut foarte bine. Au mizat pe faptul că predecesoarele ei sunt foarte bune. Vezi Sportage, Sorento, Carens, Cerato. Apropos eu am o Cerato de cinci ani şi pot să vă spun că este fabuloasă. M-a costat întreţinerea sub 1000 de ron pe an. Şi am parcurs 187.000 de km. Sincer am avut de ales între mai multe mărci. Mi-aş fi permis. Dar chiar nu am vrut altceva.

Leul de Oras

Ai uitat de romanii care fac combinatii si isi iau masini “de la baietii” si dupa 3 luni de glorie in care au claxonat toate pitipoancele de pe trotuar dau masina gaj la alti “baietii” ca nu le-a iesit alta combinatie…

Si ar mai fi si aia care vand pamantu bunicilor de la tara si isi cumpara un bmw second din care urla maneaua…

You’re gettin sloppy, mister! Inainte erai mai atent la categorii :))

WhiteWolf

Si chiar nici un membru de prin fan clubul Kia nu indrazneste sa faca un review favorabil pe aici ?
:))

Pinocchio

Pe’aici, prin Germania, se spune ca cine are o masina foarte mare are o altceva foarte mica.

Golf, masina de femei? Hah! Nu stiam, invatam lucruri noi.

monstrumarin

lol. am un var care chiar passat si-a luat si acum chiţăie de foame :))

Sebastiano

Iesirea din saracie, accesul brusc la resurse, bre. Suntem ca niggerii din state, ne-am pune spinnere si la prajitorul de paine.

Rolul primar al bunurilor care se vad social este sa urle in gura mare ca o duci bine.

Show-off, tot.

Cred ca argumentul asta depaseste atributele legate de functionalitate, beneficii rationale, de foarte multe ori.

Forme fara fond. O fi mai de mult trendul asta, daca l-au observat si Titulescu, si Caragiale.

La mine, in Bistrita, capsunarii isi fac toti case cu 2-3 etaje, din care mobileaza si locuiesc doua camere, la parter. Din care una e bucataria.

BMW, care sponsorizeaza conferintele TED, in Romania este Beamve, masina cu geamuri tuciurii.

E un spectacol amuzant.

Am fost frapat cand am mers in Franta. De ce casele erau mult mai mici dar aveau gradini mult mai mari? De ce masinile lor sunt 206-uri si twingo zgariate? De ce nu SUV-uri?

Ei nu tre’ sa demonstreze nimic. Cred ca au trecut de faza cu show-off-ul, adolescenta consumerista.

feiz

Nu poti spune despre o Kia Cee’d ca este un lighean. Conduc o Kia pro_cee’d de 1 an si cateva luni si nu numai ca se conduce foarte usor dar si atrage priviri (cand e curata heh). Singura problema cu aceasta masina este valoarea de revanzare scazuta, ca deh, nu e masina nemteasca. Asta cu toate ca in testele efectuate de aceeasi revista germana care a rasturnat Loganul mai demult Kia Cee’d a avut rezultate mai bune decat Golf V sau Auris…

Garm

Apropo de epatare: imi aduc aminte de ultimii ani de liceu/primii de facultate cand mobilele abia incepeau sa devina obiecte de “masa” si pe la noi. Ma iritau enorm aia cu telefoane de “fitze” care imi cereau “caramida” mea sa dea un bip. Deh nu mai aveau credit :)).

Cat despre cei care se imprumuta pana peste puteri sa isi ia una sau alta eu zic ca nu e rau. Se stimuleaza consumul si asta e la baza societatii noastre capitaliste.

feiz

: cineva a zis mai sus, in mod eronat heh, despre cee’d ca-i lighean 😛

A.Faith

că tot veni vorba de WV Passat, am găsit în state una la 6000$ aproape nouă. n-au mai putut oamenii să-şi plătească leasingul şi o vindeau băieţii pe ebay. de la cât a costat nouă (că era full options) până la 6000$ e cale lungă…

să nu mai spun de un WV Jetta, care era 4500.

Drace

… poate ca masinile germane nu sunt mai bune, dar ceea ce se vede, mai ales pentru cineva care nu se pricepe la mecanica, este designul, iar masinile frantuzesti arata intr-un… fel care ma face sa cred ca stilistii lor cu siguranta au fost corigenti la desen cand erau mici, pentru ca un copil de gradinita talentat deseneaza masini mult mai frumoase. Categoric nu pot sa platesc 20 mii euro pe ceva urat.

[…] Sa epatam domnilor, sa epatam – Despre Audiurile parcate la 10 m de garsoniera […]

[…] Sa epatam domnilor, sa epatam – Despre Audiurile parcate la 10 m de garsoniera […]

nka21

Bai’inteligentilor’care va fi continuarea logicilor voastre sa ne si imbracam in functie de rangul social ca in sec.xv?Daca imi place o masina puternica si ma simt in stare sa o conduc mi-o voi lua.

Mjöllnir

@nka21 – Da, și ar trebui introdusă eugenia și votul cenzitar, special destinate celor ca tine.

nka21

Sa stii ca chiar imi place Eugenia si nu oricine munceste
‘fizic’ nu isi poate permite o masina scumpa decat prin credite.Probabil va satisface ideea si o gasiti singura justificare dar sa stii ca faptul ca a-ti baut cativa ani prin facultati nu va da dreptul sa judecati pe cineva.

nka21

Cu inteligenta ta trebuia sa stii ca pentru un salariu mediu limita creditarii era pe la 20000 de euro.Probabil ca suntem din zone diferite ale tarii.La noi in vestul tarii cei cu credite se multumeau cu un golf 3,4 sau o astra dar oricum ideea pe care o sustin este ca banii se pot castiga in multe feluri nu doar pupand sefii sau patronii prin birouri.Despre cei cu audi in fata garsonierelor,desi nu ma numar printre ei,nu cred ca 10000-15000 euro cat costa masina ii ajungeau pentru un apartament sau o casa mai ales in Bucuresti de unde cred ca esti.Trebuie sa fii mai ingaduitor cu dorintele unor semeni de-ai nostri.

Sweetie Bracelet :

the good thing about the Nissan Murano is that it looks very sexy and tough’.*

Thermal Imaging

the nissan murano is a bang for the buck car, i own one and i would have to say that this is a great car .:,

[…] e inca in Evul Mediu. Supraestimarea propriilor capacitati creeaza in continuare generatii de frustrati.  Ala are bani? Atunci e clar: fie a avut noroc, fie a furat. Cineva a realizat ceva cu-adevarat […]

Nautilus

@krossfire: omul s-a imprumutat de mai mult decat poate duce si acum vrea sa se simta rege (…) E destul de ”bengoasa” ? O sa arda Gigel de la patru cand ma urc in ea ? Păi nu prea ţine teoria asta, fiindcă presupune că Dorel de la trei şi cu Gigel de la patru nu au alt obstacol de trecut decât banii. Dacă au dobândit de undeva banii pentru obiectul în cauză, şi mai apoi au banii de carburant, revizii, piese şi asigurare, înseamnă că şi-l permit. Ori a-ţi permite sau nu ceva depinde şi de alte câteva chestii. Contraexemplu: pe vremea când era Hugo Boss pe Calea Victoriei, nu era o realizare extraordinară să îţi iei de la ei un costum. Era un efort financiar, dar unul posibil. Şi după aia ce aş fi făcut cu el? Îl toceam pe un birou prăfuit? Mă duceam la Pizza Hut în el? Îl afumam ca pe cârnaţi într-un bar din Centrul Isteric? Striveam ţânţarii pe el la o terasă din Herăstrău? Îl agăţam şi deşiram prin metrou? Mai ales ştiind că tot ce fac designerii mari la preţuri accesibile nu e deloc rezistent şi e prost cusut? Deci chiar dacă… Read more »

Nautilus

Şi cu toate astea dealerii de maşini au început să falimenteze unul câte unul, Hugo Boss a plecat de pe Calea Victoriei, iar dinozaurimea universitară te trage de mânecă să vii la ei doctorat 😛

74
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x