Motoare chinezesti

Pe undeva prin articolul asta (aparent foarte gustat) spuneam ca masinile chinezesti, masini facute sa corespunda standardului european vor patrunde in Romania si vor concura direct cu modelele low budget de Renault si ale producatorilor japonezi.

Daca Chery Motors, producatorul cu cel mai mare prestigiu din China (care acum face masini si pentru piata americana, in colaborare cu Chrysler) si-a anuntat din nou intentia de a cumpara fabrica Daewoo (dupa ce la inceputul anului respinsese ideea), un alt mare producator de masini din China, Geely Motors a intrat deja pe piata romaneasca, mai multe publicatii avand deja masini in drive-test.

Nu mica mi-a fost mirarea acum doua saptamani cand am vazut centrul orasului meu impanzit de masini de la Geely (se pronunta Dji Li, unde ”j” merge spre ”z”). Firma este printre primele firme private din China si are vanzari destul de mari pe piata asiatica. Initial fabrica frigidere si aparate de uz casnic dar nu va alarmati, ca baietii au importat ”know how” de la japonezi. Veniti in Romania cu trei modele, FC, MK si CK, Geely tin neaparat sa le ofere celor de la Renault ”a run for their money” in ceea ce priveste viitorul Loganului.

geely.jpg
(Sigla Geely)

La acelasi pret cu un Logan full-option (in jur de 9800 euro), un Geely MK (a doua motorizare, cu ultima ajungeti in jur de 10 100 euro – TVA inclus) depaseste masinuta de la Renault la toate capitolele, de la dotari la design. Spun asta si pentru ca l-am vazut si pentru ca cele doua persoane care au avut onoarea unui drive test s-au declarat extrem de multumite de manevrabilitate. La modelul mentionat, pe langa dotarile deja devenite standard pentru masinile europene cumparatorul beneficiaza de oglinzi actionate electric, Intelligent Light System, Mp3 player cu 6 boxe, aer conditionat cu purificator, ABS si asistenta la parcare + inca vreo 10 dotari nestandard.

u2103672320689hz8.jpg
(Geely Mk – imagine luata de pe autohome – click pe imagine. Aduce un pic a Opel Astra)

gint.jpg

(Interior de Geely Mk)

Celelalte doua modele sunt destinate aceluiasi public. Garantiile sunt garantii iar masinile arata ok pe interior desi plasticul tot plastic ramane (mi-a placut totusi tapiseria). O bila neagra ar putea-o primi plaja de motorizari cam saracuta – multe motoare pe benzina. Dotarile sunt cu adevarat un punct forte al modelelor in cauza, punct in care Loganul ar trebui sa plece cu roata intre picioare, in timp ce Hyundai Accent ar putea sa se uite suparat dintr-un colt.

Geely CK are un design similar unui Ford Mondeo vechi si oarecum unui Daewoo Leganza (forma si spatele) si preturi cam cu 2000 euro mai mici decat la modelul MK. Prima varianta pleca de la 7300 euro , modelul in sine fiind partea destinata sectorului ”budget” din oferta companiei. Modelul sta iar foarte bine la dotari (cam aceleasi ca la MK) si este si modelul cel mai cautat din ce au aratat expo-urile din diferite orase si din ce am inteles de la cei ce faceau prezentarea. Aici exista si cateva versiuni pe motorina.Dupa cum vedeti, la design nu sta prea grozav :

ck-t4.jpg
(Geely CK)

In fine, ultimul model, FC, este destinat utilizatorilor mai pretentiosi. Desi finisajele si dotarile sunt mai bune, cele doua variante de motorizare nu par satisfacatoare. Pretul ajunge la 15 000 euro iar design-ul este destul de ok pentru un sedan (poza de pe site este urata) :

geely-fc.jpg
(Geely FC – Masinuta premiata in tara de bastina pentru raportul calitate\pret)

In recenzia de fata m-am bazat pe ce am vazut, auzit si citit. Pana nu conduc asa ceva nu prea pot vorbi sau indemna pe cineva sa cumpere. As prefera insa asa ceva in defavoarea Loganului. Am incercat in articolul despre China sa explic ca nu toate produsele Made in China sunt proaste. Inca exista destui ”stie tot” care arunca fraze aiurea pe tema produselor pe care nu le cunosc. Garantii pentru masina exista, recenzii exista (in special pe site-urile straine) si mai ales exista test-driver-uri. Este adevarat ca modelele Geely arata mai bine pe hartie insa la pretul asta nu stiu ce rival vor avea.

Preturile de pe site includ TVA, dar sa lasam site-ul, cam prost optimizat dar detaliat, sa vorbeasca – Site-ul oficial Geely Romania

Din ce scria pe un site satelit, urmatorul model care va ”lovi” Europa va fi Geely Haoqing. (un mini, ca tot se poarta la europeni)

LATER EDIT : Masinile nu imi mai par atat de fiabile in conditiile in care testele de pana acum le-au dovedit lipsa de rezistenta la impact. Astept rezultatele NCAP.

P.S : Scrisesem la un moment dat ceva si pe tema urmatoare – Aparent Chery Motors a castigat litigiul cu Chevrolet pe tema asemanarii (identitatii) celor doua modele Chery QQ si Chevrolet Spark (fost Matiz)

Follow us

We will keep you updated

krossfire
  • krossfire

26 Comments

  • Site-ul e groaznic si e inca un semn de alarma pentru mine. Daca nu investesti catusi de putin in calitatea site-ului oficial, ma indoiesc de cat investesti in calitatea produselor in sine. Poate ma insel.

    E o chestiune de gust, dar Geely arata ca naiba. Imi plac unele masini asiatice din punct de vedere al design-ului dar china nu a scos nimic ce m-ar incanta. Sunt curios totusi de autonomia masinutelor. Stiu ca Toyota costa mult, vine greu dar sunt foarte multumit de calitatea masinilor si de consumul redus.

    E clar ca Geely concureaza cu masinile pentru oamenii care nu au destui bani sa isi cumpere un autoturism mai bun, deci vor exista compromisuri, de asta sunt sigur.

    Mentionai si tu in articol, si trebuie sa recunosc, inca am prejudecata ca produsele chinezesti sunt de calitate indoielnica. Poate ma va convinge ceva, candva, dar Geely, inca nu. Am avut ocazia sa vad pe NGC un documentar interesant despre dezvoltarea Chinei, iar Geely a fost prezentat in detaliu.

  • Si site-ul oficial e nasol. Site-ul Chery Motors arata bine insa.

    Geely fabricau frigidere inainte 😀

  • Mda..fain articol dar tot nu sunt convins. Ma tenteaza asa, macar un test drive 🙂

    Geely MK arata chiar fain iar ultima versiune , aia de fite pare sa fi copiat un design european.

    CK arata intr-adevar ca un Mondeo vechi. Nu prea vad asemanarea cu Leganza.

  • (Cineva – Iuli – postase aici un comentariu cu o critica la adresa mea. Nu ma deranjeaza, atata timp cat il face pe pagina de ”Sugestii si Reclamatii”)

    Doru’ – Varianta MK nu mi-a parut nesigur dar parerile initiale sunt in general demolate de practica.

  • @iuli: a propos de obiect si subiect 😀
    acum, nici Matizul nu vine cu cine stie ce dotari si calitate (mai ales la capitolul siguranta), si asta nu il impiedica sa fie unul din cele mai bine vandute si populare modele din ro. Nu vad de ce nu ar “pati” si Geely la fel; pana la urma fiecare este liber sa aleaga, fiecare are criteriile personale (fie ca primeaza calitatea, consumul, pretul, siguranta sau culoarea); nu te obliga nimeni sa cumperi masina aia sau ailalta. Eu unul as vrea sa o vad cu ochii mei si mai ales sa o testez ca sa imi dau seama ce poate

  • Si totusi, te-ai baga la un Logan in schimb 😛 ?

  • Am adaugat si o poza cu un interior de Geely 😉

  • Pai te scoti mai ieftin la capitolul dotari cu un Geely. Vazuta ”in real life” e chiar ok masinuta 🙂

  • Multumesc. Am observat si eu acum labelul cu TVA-ul. Site-ul e ingreunat de slideshowuri si de muzica orientala.

  • Un model care din pacate, sau din fericire nu va ajunge in Romania este si :

    Geely CD (Coupe) : http://www.weblogsinc.com/common/images/4856418207563832.JPG?0.6947242885215764

  • Doamne, măcar dacă copiau cu mai mult bun gust modelele europene şi japoneze. Dar parcă i-au pus unui orb dalta într-o mână şi alcoolul în cealaltă. Tărie, nu altceva.

  • Nici vorbă. 😛

  • Interiorul arata cam nasol sincer. Nu e cu mult mai nasol decat la Logan sau Clio Symbol…dar e.

  • Ah! E oribilă. Vorbesc serios. Dacă chiar e să am bugetul respectiv pentru o maşină, mai bine îmi iau un Golf 4 sau ceva asemănător decât Jeely asta sau Logan, for that matter.

  • Preturile CONTIN tevea, scrie pe site, e drept undeva in dreapta sus, intr-un colt nu tocmai vizibil 🙂

    Masinile arata ca niste… masini. Nu-i inteleg pe cei care pretind design unei carutze motorizate. Daca ar fi cai de rasa, as pricepe, dar e vorba de ustensile, de un fel de lopeti pentru transport, oameni buni, trezirea!

    Pretul si fiabilitatea sunt insa vitale. Ca si la lopeti 🙂

    In rest, nu vad nici o diferenta intre Fiat, Logan, Trabant si asta, Gely parca…

    Continui sa gust articolele tale despre China.

  • Radu are dreptate. Design-ul este chiar ok pentru pret. Sincer, Geely MK arata mai bine decat Clio Symbol si la capitolul dotari chiar sta mai bine. As putea fi eu primul care as spune ca in cazul unei reduceri\promotii poate as lua un Geely, asa, ca un second car.

    Oricum, cred ca in zonele rurale o sa fie moartea femeilor. Cine naiba recunoaste logo-ul Geely acolo ? (sau aici)

    P.S : Bun articol insa e putin subiectiv. (putin pro-chinez)

  • Def : Eu inca nu m-as hazarda sa numesc masina cosciug cu roti. Am zis de standarde UE pentru ca s-au aliniat ISO-urilor UE in ceea ce priveste constructia.

    Din cate stiu Euro NCAP va include in curand in teste si modele de gen – vedem atunci cum sta Geely…ca Hyundai Accent sta prost.

    P.S : Eu tot Kia Cee mi-as lua , in defavoarea unui Polo. Kia Ceed rules 🙂

  • “masini facute sa corespunda standardului european vor patrunde in Romania si vor concura direct cu modelele low budget de Renault si ale producatorilor japonezi…” Vor concura pentru buzunarele romanilor cu masinile japoneze care sunt mai scumpe, dar nu cred ca vreodata chinezii vor putea sa produca ceva mai bun decat japonezii..si mai ales o masina :)..

    Personal as alege un Logan sau Clio peste un Geeley, nu posed Logan sau Clio, nu ma atrage niciuna, dar comparativ cu Geeley as avea mai mare incredere in Logan. Masinile chinezesti nu-mi inspira deloc incredere, in crash test-uri au fost mereu esecuri (vezi Chery Amulet sau Brilliance BS6 care parca sunt facute din carton) si sincer nu prea ma incalzeste un mp3 player cu 6 boxe sau o asistenta la parcare daca merg intr-un cosciug cu roti..

  • Nu m-am hazardat sa numesc Geely cosciug cu roti, nu am vazut inca unul la teste de impact, observatia mea se baza pe testele observate la cele doua modele Chery Amulet si Brilliance BS6 care reprezinta tot produse auto din China, si care m-au infricosat. Pana cand nu sunt testate nu ne putem pronunta in ceea ce priveste siguranta. Oricum, stii la fel de bine ca si mine ca nu numai asta face o masina. O masina mai inseamna si altele. Cat de bun e motorul ala (si daca nu cumva e unul invechit), consumul, directia, tinuta de drum, cat de bine e facuta masina atat in exterior cat si in interior, calitatea materialelor si tot ce inseamna asta, calitatea finisajelor interioare, service-ul cat de bun e (in Romania nu cred ca exista vreun service bun dar asta e alta problema), costurile reviziilor si pieselor (eventuale), consumul, emisia de noxe, confortul si altele. Lucrurile astea fac cu adevarat o masina. Inca ceva, nu sunt adeptul zicalei “daca e nemtesc e bun” sau “nemtii dom’le fac cele mai bune masini”, nu, si altii fac masini bune, si altii fac masini mai putin bune.

    Da, ai dreptate, Hyundai Accent sta prost la capitolul asta si are oarecum bubele ei, vezi problemele cu directia etc. Eu personal nu as cumpara Hyudai Accent, dar aceasta e parerea mea.

    KIA Cee’d e o masina reusita intr-adevar si are un design care personal imi place, are un aer tineresc si e o schimbare in bine pentru KIA, o model pe baza caruia sa poata evolua. Si eu as alege o Cee’d peste un Polo, dar in variantele mai scumpe ale modelului deja apar cativa rivali pe care ii consider mult peste ceea ce ofera Cee’d-ul, vezi Ford Focus.

  • uite cum vad eu ca sta treaba:
    incep cu chestii preconcepute despre chinezisme!!!in primul rand tre sa stiti ca lucrez ptr o firma engleza, foarte puternika in domeniul ei, facem lucruri de caliate , in anglia si vindem peste tot in lume, inclusiv in romania. preturile incep la 60 k euro (60.000) si se plafoneaza la 250 k euro…deci cateva zeci de geely prt un system de-al nostru. am facut precizarea sa se stie ca nu lucrez la o fabrika de jucarii! dar, in acelasi timp, avem fabrika in china!!!!
    oricum, iata parerea mea:
    ma lasa rece chinezismele!!!
    ma lasa rece telefoanele nokia sau siemens sau orice lucru facut in china, cu know-how european sau american desi , in acest prim caz, avem de-a face cu chestii europene transferate in china…de ex fabricei si site-uri de productie. asta inseamna ca, cei care au vechime si cunosc cum se fabrika lucrurile, au deschis fabrici acolo. 2 motive:
    1. taxele sunt 0 dc le produci local (ceea ce ar trebui si noi sa marim ca sa ne protejam productia locala!!!! oricat de sadik suna, trebuie facut!)
    si 2: e mai ieftin sa o produci acolo!!
    pana acum am vorbit despre produse continentale sau americane transferate acolo,
    iar acum imaginati-va ca ei…proiecteaza aceste produse!!!
    vai de noi!!!!
    noi nu am fost asi in masini, dar am avut dacia, oltcit, aro..toate de kkt, (ei aveau biciclete!!!) dar foarte bune cand au fost aduse de francezi la noi!!! noi , prin comunistii nostii, le-am facut de ras!
    Dar aceste produse, propuse acum de chinezi, nu sunt proiectate de europeni sau tari moderne!

    sunt doar copii!!!
    credeti ca au facut ei calcule de rezistenta
    asa cum a facut cel care a proiectat-o????
    sincer:
    decat un geely
    mai bine un logan!!! si mai si incurajez si sprijin economia romaneasca, si dau de lucru la romani!!!

    cat despre crash test, anduranta, consum, design…eu cred ca lasa de dorit!!!

    all the best la toti!!!

  • Pai sunt multe produse facute sub franciza in China si sunt foarte ok 🙂

  • Am observat o chestie destul de interesanta in materie de produse chinezesti. Daca mergeti prin magazinele din Europa o sa gasiti un numar mare de Made in China. Dar foarte ciudat, difera calitatea intre ce gasesti in Europa de Est si ce gasesti in Europa de Vest. Produsele chinezesti din Viena nu aveau nici o treaba cu cele din magazinele noastre. Daca nu as fi vazut eticheta as fi zis ca sunt facute in alta tara.

    Now back to cars. Cand iti iei o masina ce te intereseaza, cum o evaluezi , la ce o sa o folosesti? Eu asa pun intotdeauna problema. Pe mine ma intereseaza la masina consumul ptr ca o sa merg cu ea prin Romania in traficul nostru, evident sa intre intr-o parcare fara sa dau alte trei masina afara, sa nu-mi ploua inauntru si sa nu ma duc in 2 luni de la cumparare cu ea in service. Astea sunt chestiile de baza. Daca iau o masina americana care consuma cat un tir si merge cu 300 la ora cu ce ma ajuta? Unde merg eu cu asa ceva?
    Intrebarea este vreau apoi sa dau pentru un far stricat 1000 de euro?

    Nu am vazut modele chinezesti dar nu le-as refuza din start pentru ca sunt chinezesti ca ar trebui sa-mi arunc si calculatorul pe geam.

  • Da…
    Suspectez ceva interese economice…
    Geely CK e pur si simplu proasta. Am testat una. Merge ca dracu. Pe gheata si zapada te dai cu sania. Nu stiu ce scoruri o fi avand la testele de impact dar nu cred ca prea mari.
    Motorul e Euro3 pe benzina. Deci… tinet-va bine la taxe si emisii. Masina seamana bine cu un Fiat Albea, aceeasi caroserie curbata, e insa ceva mai mica decat Albea. Nici pomeneala sa concureze Loganul. E mult prea mica si are motorizari prea slabe.
    Daca vreti ceva care sa mearga (nu garantez ca nu ploua inauntru), luati-va Geely. Eu unul, la aceeasi bani prefer Logan Prestige 1,6/16V sau un Accent. Indiferent ce ziceti dvs., eu unul n-am vazut nimic bun din China in afara de UNELE componente de calculator si de orez. In rest… Succese cat mai dese! Prefer o masina Renault (fie ea Clio, Logan sau Megane) in locul uneia facute de Geely care pana mai ieri facea frigidere si masini de spalat. Cam atat… Cat despre pret… CARE PANA MEA E CONCURENTA?! Si inca ceva! Care sunt dotarile alea fabuloase la care lasa in urma Loganul? Ca eu unul nu le-am vazut!

  • Si apropo! Vedeti ca ieri TATA MOTORS, din India a scos alta trotineta pe 4 roti, mare cat un Smart si care costa 2500 de dolari.
    Alt hit…
    Fiti seriosi! Romanii fara bani isi cumpara second-uri nu cosciuge chinezesti!

  • Stiu de jucaria aia de la Tata Motors cu 33 cai putere.

    Dotarile le-am amintit mai sus 🙂

  • sa fim seriosi, chiar daca geely asta era super masina, romanii nu si-o luau pentru ca suntem prea mandri, nu ne luam chinezarii, mai bine sa ne afisam in fata prietenilor cu un mertzan sau un bemve din 99, cu 200 de mii la bord, dar e nemtzesc! orice masina noua merge bine, apoi dupa cativa ani, toate dau rateuri, fieru-i fier! 🙂

2 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *