Branduri moarte din media romaneasca

*In urmatorul articol se va vorbi mult despre brand si branding. Daca nu va place genul asta de expresii, puteti ocoli articolul sau inlocui cuvantul brand cu ”imagine & recunoastere publica a numelui” *

Am incercat acum mai bine de un an sa notez asa numitele ‘‘evolutii descendente” din media romaneasca. Atunci am ales cateva personalitati\grupuri de divertisment ale caror stele nu mai straluceau atat de tare sau care pur si simplu nu ma incantau. Nu stiu daca am procedat bine in conditiile in care o parte dintre vedetele prezentate acolo au reusit sa-si revina partial.

Imi propun prin acest post sa subliniez cateva branduri (nume celebre) pe care le putem considera eliminate in forma lor actuala de pe micul ecran sau din presa. Nu este vorba neaparat de ”cei care nu mai au emisiune” sau nu mai scriu ci de cei pe care publicul nu mai vrea sa-i vada.

1.Politic\Social

a.Andrei Gheorghe : Andrei Gheorghe le-a facut pe toate, de la injuraturi live la pseudoemisiuni politice. In articolul asta l-am criticat dur la o intalnire a facultatii mele. Nu am procedat corect din punct de vedere al practicilor din PR. Nu am procedat corect atunci dar opinia mea despre specimen se pastreaza : este un fals. De asta s-a prins si Vantu cand l-a scos pe linie moarta deoarece emisiunea lui facea cele mai mici audiente la un post cu audiente oricum mici. Asta se poate verifica online. Brandul Gheorghe nu mai inseamna mare lucru, cu exceptia infatuarii. Multi o sa spuna ”emisiunea lui nu era pentru oricine”. Intr-adevar, emisiunea lui era pentru cei care n-aveau nicio treaba cu politica dar voiau sa critice, asemeni lui Gheorghe. Brand mort !

b.Ion Cristoiu : E trist ca in ziua de astazi exista lume care inca il mai crede pe Cristoiu. Individul isi spune analist politic, mai ales de cand Tuca i-a platit aia 500 de milioane pe care-i datora pentru calomnie (Cristoiu a pierdut vreo trei procese de calomnie, cel mai celebru fiind cel cu ”gainusa”). Acum legat pentru inca vreo cinci ani de trustul Intact, Cristoiu incearca sa se foloseasca de rezonanta numelui sau pentru ca sincer, credibilitate nu mai are inca din 1996, de la articolul ”Gaina care naste pui vii”. Cristoiu a fost o figura a anilor 90′ si raman o umbra a anilor 2000.

c.Marius Tuca : Aici situatia este mai delicata. De la un taran care-si taia in direct invitatii, Marius Tuca a ajuns sa fie chiar pertinent in anumite momente. A demonstrat ca poate sa scrie si bine atunci cand vrea insa conflictele cu patronul l-au blocat pe post de director la Jurnalul National si la cateva emisiuni pe Antena 3. Brandul ”Marius Tuca”, brand care deja si-a pierdut bretelele este un brand aflat in moarte clinica nu neaparat datorita pierderii credibilitatii purtatorului ci a lipsei de promovare. Castiga bine, dar isi tine gura.

d.Robert Turcescu : Scos odata cu Gheorghe din grila Realitatea, Turcescu sufera de acelasi sindrom ”Marius Tuca” : lipsa de promovare. Turcescu este inca un brand si exista inca oameni care-i citesc cu placere interventiile de la Dilema si uneori din Cotidianul. Faptul ca a cam dat-o in bara in ultima vreme si ca nu-si poate recunoaste uneori limitele tinde sa-l discrediteze. Cu toate astea, brandul Turcescu o sa moara din lipsa de promovare, nu din lipsa de fani.

e.Cristian Tudor Popescu : El este exemplul de nume care a imbatranit. Daca de multi jurnalisti este vazut ca o pata de culoare in peisajul presei, publicul l-a cam izolat pe CTP in ultima perioada. Nu stiu daca ar fi corect sa dau vina numai pe public in conditiile in care CTP a preferat sa se izoleze singur, intai plecand de la Adevarul si infiintand Gandul, apoi retragandu-se treptat si de la Gandul si ulterior si din Clubul Roman de Presa. Vazut de multi ca un individ dubios cu opinii puternice dar nestatornice ,Cristian Tudor Popescu ramane in gala deschizatorilor de drumuri in jurnalismul postdecembrist (desi la baza nu avea nicio treaba cu jurnalismul).

2.Umor/Divertisment

a.Vacanta Mare : Dupa ce s-au mutat la Kanal D si au pierdut o parte din componenti, Vacanta Mare au disparut de pe harta cu audiente minuscule ce-l puteau face si pe Gheorghe sa se simta lider. Perioada de ”glorie” a acestui grup de ”umor” ramane perioada anilor 90′, cand Dan Sava inca traia si inceputul anilor 2000. Decizia de a-i urmari sau nu tine de preferinta dar verdictul este acelasi : brandul Vacanta Mare a expirat.

b.Divertis : Dupa ce cativa dintre oamenii talentati au parasit grupul, Divertis s-au complacut in materiale reciclate si in impresia ”elitista” a unora ca daca urmaresc Divertis sunt cu ceva mai buni decat cei care urmaresc Vacanta Mare. Gresit, Divertisii au ramas fara inspiratie de vreo trei ani, deci diferentele sunt insesizabile. Fara Gyuri Pascu si cu specimene gen Buzdugan, Divertis nu pot supravietui numai din talentul lui Cristian Gretcu si a amicilor si din impresiile lui Toni Grecu.

c.Tociu si Palade\Doru Octavian Dumitru\ Voua : Cu exceptia ultimilor care au fost la un timp amuzanti, primii doi mentionati sunt cel mult o gluma. Brandurile lor au fost moarte inca din anii 90′.

d.Florin Calinescu : Asta este genul ala de brand mort si ingropat. Nimanui nu-i mai pasa, nimeni nu mai stie ce facea (vag isi mai aduc unii aminte de Chestiunea Zilei). L-am amintit pentru ca-l vazusem la o televiziune online recent.

e.Teo : Teo si-a pierdut fanele si credibilitatea odata cu mutarea la Romantica si ulterior la Prima. Gospodinele care o urmareau (in perioada non-manelistica) au decis ca au lucruri mai bune de facut decat sa auda aceleasi glume. Destul de simpatica de altfel, Teo nu va putea sa-si recapete forta numelui.

Branduri ”dubioase” :

Mircea Badea : Oricat mi-ar repugna individul asta, trebuie sa recunosc ca se tine bine si inca are public. Norocul lui…dar pana cand ? Mircea Badea este genul de fenomen intre tineri care se precipita repede dar se stinge la fel de repede. Ii mai dau maxim un an, dar nu decid eu. Sa vedem cat ii da publicul.

Dan Diaconescu : Dubios cum a devenit individul asta atat de popular. El si colegul Lazarus reusesc sa ne zdruncine si mai mult increderea in umanitate. Vom vedea cat mai rezista OTV-ul.

P.S : Sa nu se inteleaga ca simpatizez cu cei prezentati aici pentru ca o parte dintre ei chiar merita scosi pe linie moarta.

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.

Subscribe
Notify of
guest

49 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
forevergreen

Eu consider ca ai dreptate, sunt multe nume care si-au pierdut farmecul de odinioara. Unii dintre ei si-au gasit alt drum, altii mai putin, sau chiar deloc. In ceea ce o priveste pe Teo este foarte adevarat. Ma mir ca n-ai scris si de Tatu, sau pe ea n-o consideri brand?
Mircea Badea ramane pentru mine un mister; la cat musca baiatul asta nu stiu cum de nu s-a inecat pana acum cu o bucata de ceva tare.

silvy

Nu stiu despre tine insa eu una il apreciez pe Badea,pentru ca are tupeu sa spuna lucrurilor pe nume si are un simt al umorului,deseori ironic,care mie imi place. Si face exact ceea ce este pus sa faca,sa comenteze…si nu o face rau deloc.

Ion

Cristoiu are credibilitate inca… aproape niciodata nu se inseala in ceea ce zice.
Eu cred ca Badea o s-o mai tina mult si bine si-or sa mai apara multi ca el. Daca te uiti pe televiziuniile din strainatate e plin de emisiuni in genul celei tinute de Badea.

Sodium Pentothal

Despre Divertis pot spune, ca un ex-fan, ca s-au degradat de la nivelul in care practicau un umor inteligent, special facut pentru acei oameni cu minte, pana la glumele adresate marei mase de guri cascate in fata televizoarelor…
Tot Emimescu stia, cu muuuulti ani inainte de mine si tine, care este raspunsul la chestiuni de aceasta natura: “Vreme trece, vreme vine/ Toate’s vechi si noua toate”…

Sodium Pentothal

* sorry for the typo 😀

Geo Atreides

Vacanta Mare si Divertis au suferit de aceeasi chestie: extenuare. Una e sa scoti un show-doua pe stagiune, cizelat, finisat la marele fix, si alta sa torni glume pe banda rulanta saptamana de saptamana.
Un contra-exemplu ar fi, sa zicem, the daily show cu Jon Stewart, ce scoate 20(-5 interviul) de minute pe zi, 5 zile pe saptamana. Dar ei lucreaza cu materialul clientului, adica fac satira/pamflet la stirile actuale (fake-news).
In fine, poate V.M. si Divertis pur si simplu nu au fost suficienti de buni pentru televiziune.
G.

Dida

Îmi place Robert Turcescu când îl mai ascult la Europa fm. Dezbate el fel de fel de discuţii cu persoanele care îndrăznesc să sune. Evident, oamenii mai au tendinţa să se piardă în detalii, să ajungă de la A la Z prin mii de alte cărări şi Turcescu, cum e în criză de timp, le-o taie imediat.
”Bun, dom`le, bun, da`…..”
Şi reuşeşte repede să îşi găsească ideile în funcţie de ce spune fiecare ascultător.
Poate nu prea am mai ascultat eu prea multe emisiuni foooarte grăbite sau e omul ăsta în special foarte grăbit, dar îmi place.

silvy

Krossfire, ce e in spatele lui , in viata personala,il priveste. Pe mine ma intereseaza intervalul ala de timp cat e pe ecran.Iar atata vreme cat are curajul sa le spuna, eu una il admir. Imi place umorul lui si nu e tocmai oarecare pentru ca se observa undeva dupa, ceva cultura. Prost nu e deloc. Insa repet, ce este mai departe de ceea ce vad eu pe micul ecran, este problema lui.

aron biro

eu zic sa mergi sa votezi petitzia Pro-Uwe Boll de pe imdb ca au votat deja cam multzi petitzia Anti-Boll. Ar fi pacat ca Boll sa dispara de pe scena si Mircea Badea sa ramana.

1307

Gheorghe o sa plece in Italia sa devina directorul Realitatea TV Italia [ http://tiny.cc/GheorgheInItalia ] 😉

Anna

Adevarat :)) Ai punctat unde trebuia

1307

si Buzdugan e un mic brandulet pe radio. el a fost primul cu farse, cel putin asa stiu eu, si cel care le-a facut celebre. insa este cel mai nasol dintre toti si tare as vrea sa-i vad astuia brandu’ mort.

cropcircles

Londra, ploaie, Badea rezista. Nu stiu cat, dar omul asta o sa reziste destul. Pentru face parte dintr-o tipologie umana un pic…aparte. Am mai intalnit oameni ca el si au talentul sa se bage si sa ramana. Plus ca pana si eu ma trezesc razand la unele glume de-ale lui. Desi mi-e antipatic, te atrage sa te uiti la enervarea unui om care face ca toate alea. E un spectacol uman.

Cat despre OTV, Dumnezeu cu mila, dar eu am senzatia ca se dezvolta…

Programare Sociala

Ai uitat să scrii despre Oreste, Andreea Marina Junior Banica, Andreea Raica şi Raduleasca. Eventual şi despre Monica BarlaDEANca. 🙂

De notat evoluţia pe val a ălora doi de dimineaţa de pe Antena, unu Dani şi altu nu mai ştiu cum, plus a tipului cu glume fake de la OTV: Fătu.

DeMaio

Şi se mai pot adăuga şi alte nume, nu ar fi acestea singurele, dar lista stă fără probleme în picioare. Aştept să se mai mărească, mai sunt la coadă suficienţi inutili.

Ion

si carcotasii pot intra in lista…

A.Faith

Vacanţa mare în vremurile bune.. ehe, ce frumos mi-aduc aminte!

Marius

Carcotasii sunt mai morti decat Mihai Viteazul. Ca unii mai au nostalgii de pe vremea cand lui Gainusha chiar ii mai pasa de Huidu si ii mai scria 2 fraze de doamne-ajuta, da, insa realitatea si perceptia publicului este alta.

Te intreb, Krossfire, mai iti amintesti de acum 2-3 ani cum vorbea lumea de carcotasi? Nu pierdea nimeni nicio emisiune, iar pe Mircea Badea il confunda lumea cu Mircea Radu. Acum rolurile s-au inversat…

Insa,

Mircea Badea si-a inceput ascensiunea, conform spuselor sale acum 4 ani. Oricat de fan as fi, trebuie sa recunosc insa ca nu mai are mult. Subscriu si eu la “maximum 1 an…” , iar faptul ca deranjaza pe multi si ca nu i se intampla nimic, nu e ceva nou. Ganditi-va ca are in spate cei mai mari securisti ai Romaniei.

ipo

Care sunt site-urile cu audiente?

radugo

Interesant e că ai găsit branduri moarte relativ tinere, eu m-aş fi dus până la Tatulici sau Iosif Boda. Succesul lui Dan Diaconescu, cu cadavrele şi cu Elodiile lui (ce renume nedrept pentru albumul Lacrimosei!), e însă în mod paradoxal în ton cu brandurile astea moarte: necrofilia românească e multilateral dezvoltată. Ce dacă-s expiraţi? Lumea cască în continuare gura la ei.

Odeena

Bine punctat. Ma mir totusi ca n-ai scris si de Mihaela Radulescu sau Andreea Marin. Din cate am auzit, nici ele nu o duc prea bine.

alk

Analiza ta este pertinenta. Acu’ problema este care a fost brand si care nu. Dupa aceea vine partea cu “expirat sau actual”.

baghy

de acord cu tine

anaAyana

Cum rămâne cu Andreea Raicu?

anaAyana

Păi mai nou şi-a făcut blog 😛

bimus

De Andreea Marin nu poti spune acelsi lucru? sau in fine de eimsiunea ei… nu cred ca in ultima vreme mai era asa de vizionata.

Iulian

Sunt curios care ar fi contra-brandurile, o lista de personalitati vii si in plina efervescenta. Well?

[…] 2008 at 11:52 pm | In Management, online media | Citeam deunazi la Krossfire un articol interesant Branduri moarte din media romaneasca si ma intrebam daca nu cumva “cauza” declinului suntem chiar noi, publicul ce am migrat […]

Carina

Pe Ion Cristoiu il tine pe linia de plutire asocierea cu Antena 3, prezenta lui constanta in Tagma Anti-Basescu de la talk-show-urile tarzii.

Popularitatea lui Dan Diaconescu se datoreaza emisiunilor pe care le face. De-aia trebuie specificat ca are popularitate in randul unei categorii de public 🙂

eQuilibru

Ai mare dreptate, Vacanta Mare chiar a pierdut si ultima farama de farmec. Perioada cea mai buna a fost intr-adevar pe vremea cand traia Dan Sava, dar au mai avut parte de glorie si ceva timp dupa.
In orice caz, deja s-au prostit in ultimul hal, nu mai au haz, nu mai au “parfumul” acela care ne-a atras cu ceva timp in urma.

Dan Diaconescu este genul de om care imi irita auzul, fara un motiv anume.

eQuilibru

Probabil ca da.

radugo

uite ce-ai declanşat. ai zis că Tucă e brand mort şi acuma el se câcâie să demonstreze că încă trăieşte:
http://www.jurnalul.ro/articole/124112/
“bloggerii din România nu sînt altceva decît nişte rîme care au ieşit la suprafaţă”… ai auzit?

49
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x