Pe scurt

Cum n-am avut timp sa dezvolt doua dintre articolele mai vechi pe care le ”programasem” pentru perioada m-am gandit sa colez vreo doua articolase care altfel nu ar fi putut fi dezvoltate in ceva mai interesant.

1. Wikileaks – Dupa ce am citit acest articol despre suprimarea si apoi readucerea in functiune a versiunii americane a site-ului Wikileaks, m-am gandit ca initiativa merita salutata, chiar si pe scurt.

Wikileaks este un site creat pe o platforma wiki modificata unde doritorii (in general jurnalisti sau politicieni) pot gasi documente guvernamentale sau din sectorul privat ce au un caracter confidential sau compromitator dar care au ”transpirat”. Initial pornit de o serie de disidenti din guvernele chinez si rus , site-ul a ajuns intr-un timp foarte scurt (se lucra de vreo trei ani la el dar a fost facut public de-abia in 2007) sa contina informatii europene si americane. Mai multe aflati chiar de la initiatorii proiectului.

Incercarile de cenzura au fost numeroase, desi acest lucru este aproape imposibil deoarece vorbim de internet unde un back-up al unui site si implicit un mirror perfect legal intr-o alta tara se fac la nivel de zeci de minute. Procesul despre care va spuneam mai sus a fost intentat in SUA de proprietarii unei banci ce fusesera acuzati de evaziune fiscala prin intermediul unor documente Wikileaks. Judecatorul care a cerut inchiderea site-ului (care evident a fost imediat copiat pe alt server) a revenit asupra sentintei.

Conform ”The Times”, Wikileaks ar putea fi urmatorul pas in asigurarea liberului acces la informatie si a libertatii presei. Acuzati ca ar putea imprastia informatii defaimatoare, proprietarii au replicat : Nu e nevoie de wikileaks pentru asta….presa actuala se descurca de minune.

Cum bazele mari gen Lexis Nexis sunt inca inaccesibile jurnalistului modest, wikileaks s-ar putea dovedi o adevarata mina de aur sau un alt pretext pentru a copia stiri.

wikileaks_logo_wl1hires.jpg

2.Oferte fara Real : Zecile de agentii de publicitate aparute in ultimii 3 ani ne sugereaza ca un criteriu de selectie al copywriterilor ar putea fi retardarea mentala cum bine putem observa din reclame precum ”Aspirin – Pune durerea la locul ei” sau ”Toshiba – Numai pentru cei in ton cu tendintele” si de ce nu din reclame ca asta . Mi se pare un tupeu extraordinar sa te plangi de piata fortei de munca in publicitate cand tu nu angajezi si atunci cand o faci iei astfel de specimente in agentie.

Pentru mine, apogeul acestei scaderi calitative a reclamelor l-a reprezentat efectul de bumerang al unei reclame gretoase : ”Real – Oferte fara egal”.

Bazandu-se pe faptul ca oferta hypermarketurilor este foarte mare pe moment, creatorii au mers pe publicitate mecanicista (nimic rau in principiu), adica pe repetarea unui slogan pana la refuz. Din pacate pentru ei, sloganul repetat papagaliceste pe afise, posturi de radio si televiziune a avut efectul invers : o scarbire a populatiei si creerea unei imagini de centru comercial populist si neinteresant. Majoritatea cumparatorilor intrebati intr-un sondaj recent ce prefera au evitat Real-ul, cativa spunand chiar ca-i sperie respectivul centru. Acum nu stiu cati clienti beneficiaza de ”Oferte fara egal” dar sunt convins ca nu fac nici cat 10% din clientii Carrefour sau Cora.

Si mai pe scurt :

-S-a infiintat ”Comitetul pentru tunderea lui Krossfire” : Voi lupta din rasputeri pentru a-mi apara podoaba capilara.
-Stiati ca : Intr-un stat din America fractiile zecimale si numerele irationale au fost scoase din program pe motiv ca sunt ”ilogice” ? Vorba articolului : Cred ca voiau sa inlocuiasca totul cu ”Not many, a few, much…”
-Oare poti sa cobori mai jos de atat in penibil ? (Oare daca pustanii astia erau loviti de tren, stilul ”Oprisan” ar fi supravietuit ?)

P.S : Vad ca o revista online de metal a luat interviu unei trupe valcene promovate acum ceva vreme si de mine. Le urez bafta in continuare !  

25 Comments

  • Subscriu la Comitetul pentru tunderea lui Krossfire dat fiindca l-am vazut azi prin facultate.

  • Aha! Punctul de explozie al cosului urias de pe fruntea prostiei americane:
    Freshman senator John Sartoris of Brookhaven: “We’re sick and tired of hearing about how everything in our culture, from art to entertainment to education, is aimed at the ‘lowest common denominator’ of society. We took aggressive action to do something about it yesterday by eliminating that denominator.”

    Parafrazand un comedian britanic despre americani- ” we’re divided by culture, by accent and… by a huge fucking ocean, Thank Christ.”

    (Bineinteles, nu generalizez la intreaga populatie americana. Doar la o majoritate. Si nu e fiindca mi se pare amuzant sa vad jumatate din continent intorcandu-se la intelectualitate pre-columbiana, ci fiindca strica intreaga asociatie succes-capitalism-democratie. Excelenta miscare cu mandarina, Krossfire.)

  • Nu te tunde! Desi n-am vizualizat vreodata pleata krossfireana, empatizez cu detinatorul si rog dusmanii s-o lase in pace.

  • Nu e pleata, e valvoi pe moment….pleata in devenire 😀

    Julesie : My point exactly 🙂

  • Problema cu oamenii de joasa calitate angajati porneste de la insisi angajatorii. Generalizez un pic, ca nu-i vorba numa de copywriteri. Gandeste-te ca majoritatea celor de la resurse umane din companiile de fite nu au notiunile minime necesare despre psihologie sau despre domeniul in care angajeaza. Sa numim ce se intampla “romanisme”

  • Da, dar in alte domenii nu ies lunar angajatorii sa se planga 😀

  • Referitor la “Valvoi”…cu putina toleranta din partea celor care au infiintat comitetul se poate ajunge la o frumoasa podoaba capilara. Daca vrei, iti recomand eu un sampon pentru cresterea mai rapida a parului. Testat de cercetasa aici de fata. Te vor invidia pana si representantele sexului frumos.

  • Asta ca tot faceam ciocolata de casa…un sampon pentru par frumos e la fix. Ramane sa-mi mai cumpar si o fustita…just kidding 😛

  • Eu vreau să le iau interviu tembelilor ăia doi care behăie. Stilul Oprişan, mă interesează enorm un material pe tema asta. Ţi-aş propune să mergem amândoi să discutăm cu ei, dar mă tem că nu au ăia la spital cu ce să-i lege în toate părţile pe unde ar fi rupţi. De exemplu, Krossfire, unde ţi-ar plăcea să le introduci microfonul? :))

  • Nu cred ca voi merge atat de departe…o sa o iau de la origini, de la creatoarea lor !

  • Hai, măi Krossfire, ca iubitori de muzică, aşa cum te ştiu, chiar nu ai vrea tu să discuţi cu ei, să vezi de unde le-a venit ideea, ce vor să transmită şi altele asemenea?
    Da, ştiu răspunsul. NU, nu vrei :))

  • Sloganul Real i-a scarbit poate doar pe bucuresteni, pentru ca in orasele in care nu exista nici o alta alternativa de hypermarket tot la ei se vor face cumparaturile. 😉

  • singura mea obiectie e legata de partea cu reclamele. nu incerc sa le iau apararea agentiilor sau copywriterilor insa, crede-ma ca stiu ce zic, poate ideea a fost ,pana la urma, a clientilor. am vazut de multe ori astefel de cazuri. in rest…sa ne-auzim cu bine…

  • Am terminat SNSPA – Publicitate si am avut norocul sa mi se ofere un job in publicitate ( sincer, pt ca am avut pile). Insa, iti spun ca nimeni nu angajeaza un absolvent de facultate de profil, numai pt ca a abosolvit acea facultate. Experienta primeaza in acest domeniu. Trebuie sa fi cu adevarat genial ( in idei si mod de expunere) si sa ai norocul ca o agentie de publ. sa iti acorde credit si sa se riste sa te angajeze.
    Si intr-adevar este o criza in domeniu. Oamenii cu adevarat buni deja lucreaza la agentii importante iar cercul este f inchis … spre exemplu o agentie noua nu are sanse sa angajeze un copy sau art bun … pt ca bunii stau confortabil in agentii cu renume. Iar aspirantii isi pun “art director” in CV, si au in portofoliu Brosuri pt Balul Bobocilor …

  • DeMaio : Stilul Oprisan este un trend in continua ascensiune, cred ca trebuie un specialist.

    Andreea, Dragos : Eu sunt mai mult axat pe PR si am si ceva experienta de munca in domeniu (angajat adica, nu flyere la Balul Bobocilor) si cam stiu cum se comporta anumiti angajatori cu pretentii. Norocul meu este ca in PR exista o lipsa acuta de specialisti in Romania.

    Stiu de circuitul inchis al publicitatii insa asta nu este o scuza. Am o colega care a lucrat un an , pe carte de munca la o agentie desfiintata intre timp. La mai toate interviurile i se puneau intrebari tampite desi respectiva era foarte capabila.

    Clover : La fel cu Kauffland in orasul meu..desi mai sunt alte hypermarketuri asta este mereu plin. Kauff-ul din Bucuresti e gol.

  • Păi, îţi urez să dăm din plete la un concert de metalărie 😛

  • Merci, sper sa fie cat mai curand plete 😛

  • Am ras bine la videoclipul cu asa zisii rapperi. Ce te legi de stilul lor, ei? They’re still in search for an identity…
    Cat despre hypermarketuri…la noi in Slatina vor deschide intr-o juma’ de an un Kaufland, ala la care ma amuz eu de fiecare data, referitor la reclama cu “Preturi ieftine”…Americanii mai au sa scoata din programa si numerele intregi, ca o sa le fie greu saracilor copii sa faca scaderi si adunari cu numere negative, daramite inmultiri..Oare cat face -1000 dolari inmultiti cu -8 pachete de 1000 de dolari?

  • La noi n-a fost nevoie de reclama Kauffland. Pur si simplu l-au construit si au aruncat niste flyere cu vreo saptamana inainte de lansare…

  • Observ că apar din ce în ce mai multe site-uri de genul wiki 🙂

  • Da, e o platforma extrem de fiabila 🙂

  • cine face parte din comitetul ăsta?… putem face şi noi un comitet pentru raderea comitetului pentru tunderea lui Krossfire?

  • Pe moment fac parte niste colege…faceti, imi plac comitetele. Cred ca pana luni – miercuri se lasa de buna voie 😀

  • tztztz ce fete rele!!! releee!
    parca circula printre noi o parere generala ca baietii cu parul lung sunt mai atragatori! eu cred ca vor numai sa iti capteze atentia!
    Bafta !

  • Sau poate pur si simplu unora le e lene sa se tunda 😛 (Desi in cazul meu am impresia ca e chiar ok)

2 Pingbacks

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow us

We will keep you updated

krossfire
  • krossfire
  • Un simplu haiduc al cuvintelor.