Ei dragii mosului..aveam eu ”pe rol” o datorie la voi, datorie care se refera la Partea a doua din acest articolas. Hai ca vine…mai greu, dar vine 😉

Daca ati mai aruncat o privire asupra primului articol, pot rezuma discutia mea despre epocile ”jucatului” pe caculator. Sa nu uit : Click pe imagine pentru marire.

4.Epoca de aur (1996 – 2000)

Dupa ce bazele majoritatii genurilor din industria jocurilor fusesera puse, era timpul pentru niste ”mari lansari”. Grafica 3D era la inceput (si deja devenise un trend pentru unii), grafica isometrica (impresie de 3D prin rotatie succesiva) fiind inca la putere.

Perioada asta a dat a unele dintre cele mai jucate jocuri din istorie. Majoritatea au mers pe sistemul continuarilor. Astfel a aparut legendarul Warcraft II si tot in acelasi mod a aparut si Quake, primul FPS (First Person Shooter) complet 3D. (Era gandit initial ca o continuare a nu mai putin celebrului Doom).

Ia uite cata pixelii….(Quake 1 – 1996) – continuarea (Quake II), desi avea o poveste extrem de simpla si inutila, a avut un foarte mare succes in comunitatile online :

quake1.jpg

Hai si Warcraft II…ca tot e clasic (Si Age of Empires e clasic, dar imi e lene sa pun poza) :

883_2_full.jpg

In conditiile astea, Blizzard a mai creat o capodopera, una care se  joaca si acum…Starcraft (1998 – Considerat cel mai echilibrat RTS creat) :

starcraft2.jpg

Tot in sistemul continuarilor a mers si Heroes II, pana acum neegalat la vanzari si la echilibrul unitatilor. (Sunt unii care sustin ca Heroes III a fost adevarata revolutie – in Romania, poate, dar Heroes II s-a jucat aproape 4 ani pe serverele online)

heroes2.jpg

Sa nu uit si de regele carnagiului, de campionul interzicerilor (peste 10 tari) si de initiatorul ”revolutiei sangeroase” : Carmaggedon – primul joc a avut nu numai un background al povestii interesant, dar si personaje bizare si multa, multa violenta !

carmageddon-kl3byk.jpg

Cum nu pot sa umplu chiar tot blogul de imagini, o sa trec in revista doar anumite jocuri, cu mici consideratii la fiecare. Unele dintre jocurile care au facut ”lumea PC-ului sa se invarta” in aceasta epoca : Master of Orion II (un adevarat al simulatoarelor economice spatiale) , Fallout (Unul dintre primele RPG-uri moderne adevarate) , Theme Hospital (Ce frumos era sa faci injectii :D), Grim Fandango ( Jocul asta a marcat apusul epocii aventurilor point’n click – Cu exceptia lui Amerzone si Syberia, nimic de valoare nu a mai fost scos dupa).

As putea sa trec in revista, dar voi da si o poza din poate unul dintre cele mai originale jocuri create vreodata (prietenii stiu de ce) – capodopera celor de la Bulfrog – Dungeon Keeper. Era primul joc in care erai personajul rau (torturi si maceluri…muhaha) si in care controlul de tip strategie\simulator economic la persoana a treia putea fi usor schimbat cu un control first person. Jocul a fost ideea lui Peter Moulineaux, actualul conducator al Lionhead Studios…probabil singurul studio de creatie ce se mentine si acum in ”limitele originalului”…

demo_first.jpg

Apropo de perspective si de shootere, era sa uit de jocul care a deschis perioada prin inovatie, adica adventure-shooterul 3rd person..legendarul…tadadaaaam..Tomb Raider (Multi il jucau doar pentru grafica din continuari si pentru faptul ca personajul principal era o femeie semi-dezbracata):

s4006_ng_9.jpg

Alte jocuri care merita mentionate in aceasta perioada : Need For Speed 2 (un simulator auto cu o super grafica pentru vremea respectiva, si cerinte destul de mici), Thief:The Dark Project (Dupa System Shock, oamenii au vrut sa ne uimeasca cu un alt joc…intunecat…), Carnivores (da, stiti voi, jocul ala in care vanai dinozauri), Turok (Unul dintre primele jocuri care cerea accelerare 3D…dar grafica nu-l recomanda).

Iar era sa fac o omisiune importanta : 3D Realms – cei care in aceas perioada, pe langa samuraiul din Shadow Warrior, ne-au adus in fata ochilor un altfel de erou : Unul obsedat de femei, porc si ”cool” – Duke Nukem…(inca asteptam o continuare care sa sa fie altceva – Time to Kill era mai mult un add-on deosebit)

9-771_3.png

Printre titlurile colosale ale epocii, se numara si originalul GTA (da, cel numai pe jumatate 3D, acum disponibil ca un download gratuit pe site-ul Rockstar – contine toate orasele exploatate ulterior in GTA-urile tridimensionale : Liberty City, San Andreas si Vice City)

200px-gta1_pc_in-game_screenshot.png

Cine mai merita mentionat ? Settlers 2, Might and Magic VI , Diablo (din nou) si Diablo II. As fi vrut sa inchei cu Diablo II, unul dintre cele mai vandute jocuri insa nu este cel mai important din acea perioada (este jocul care o inchide – ultimul joc cu o grafica slabuta care atinge cote mari de popularitate – in special online, datorita acelei comunitati !)

Multi nu ar putea uita :

Unreal Tournament (1999 – a dat un nou sens shooterelor online/multiplayer – A fost jocul anului la capitolul gameplay si grafica) – as putea mentiona si Quake 3 aici, insa nu a avut valoarea lui UT si nici baza de fani.

unreal.jpg

O sa inchei ”epoca” apoteotic – Cel mai bine vandut joc al tuturor timpurilor (probabil si datorita modurilor, in special a celui numit ”Counter Strike”) – Ladies and gentlegamers – Half-Life

rescascade_full.jpg

Jocul asta are si o mare vina…a generat urmatoarea perioada, ce a popularizarii (2000-2004)…

Stiu ca pentru unii de-abia acum ma apropii de momentele culiminante ale experientei lor in lumea jocurilor…insa va urma si o parte a treia, cu ultimele doua epoci si eventual cu ”bijuteriile nedescoperite” – sper ca nu vor aparea in partea a patra…

P.S : Intentionez sa discut si despre declinul si disparitia unor mari case de productie, precum si despre evolutia EA si a unor MMORPG-uri…